Zoek op Advertenties zijn in 2024 nog steeds een krachtig hulpmiddel, ook al is de markt overvol. Met de juiste niche en de juiste tracking kun je echter wonderen verrichten. Deze casestudy over zoekadvertenties voor een kliniek voor fysieke revalidatie in Oost-Europa laat zien hoe je ook de zichtbaarheid van je product of dienst kunt verbeteren.
Outlook voor klanten
Onze klant was een fysiotherapeutische revalidatiekliniek die zich bezighoudt met een groot aantal lichamelijke aandoeningen. Hun werk omvat therapie voor rug-, borst- of nekpijn, discushernia, schouderspanning, ischias, bilpijn en heupspanningen. Ze hebben tal van doorgewinterde professionals in dienst en zijn actief in het verbeteren van het leven van hun patiënten. Het bedrijf is actief sinds 2022 en is dus vrij nieuw.
Het bedrijf heeft veel goede recensies ontvangen en is actief in hun gemeenschap. Ze waren echter niet bekend in hun regio en hadden meer naamsbekendheid nodig. Daarom hebben ze Promoguy benaderd voor een betere online naamsbekendheid. marketing bereik.
Zoekadvertentie Strategie
Dit was een van de eerste pogingen van de klant tot online marketing, dus ons werk bestond uit het maken van veel nieuwe strategische plannen. De markt en regio waarin ze opereren is redelijk concurrerend voor een nieuwkomer, maar er waren veel mogelijkheden voor betere digitaal bereik. Het bedrijf onderscheidde zich door actiever te zijn op Google.
Onze strategie was om een betere trackingstructuur te creëren en te werken met Google Search als primaire engine. We begonnen met het plannen van Google zoekadvertenties en Google display advertenties in het bijzonder. We begonnen te werken met bijgewerkte gerichte zoekwoordenlijsten en schrapten verspilde zoekwoorden (zoekwoorden waarop niet zou worden geklikt of die niet de juiste zoekintentie zouden hebben).
Veel van de zoekopdrachten waren in eerste instantie standaard, zoals "fysiotherapiekliniek" of "revalidatiecentrum". De echte truc was echter om meer gedetailleerde resultaten te krijgen met long-tail zoekwoorden. Hoewel deze een kleiner volume hadden, stelden ze ons in staat om veel specifieker te zijn met de niches waarmee we werkten. Specifieke steden en specifieke procedures helpen bij het produceren van veel betere resultaten per trefwoord tegen lagere kosten per klik.
Als tools voor zoekwoordenonderzoek gebruikten we SEMrush en Google Search Console. Met een aantal basistoepassingen gingen we aan de slag om het juiste proces te creëren om de doorklikratio te verbeteren.
Tracking zoekadvertenties
Uit de tracking konden we meer statistieken verzamelen over leeftijd en geslacht. Zoals we al vermoedden, zochten vrouwen vaker medische hulp, met veel onderzoeken die hetzelfde suggereren. Dit voldeed aan de gegevens die we hebben verzameld via de website analytics.
De tracking had meerdere dimensies. We verzamelden dagelijkse doelgroepstatistieken en merkten dat de meeste zoekprestaties doordeweeks werden geleverd:
We merkten ook op dat de hoogste advertentieprestaties afkomstig waren van mobiele apparaten. Dit gaf aan dat het het beste zou zijn om landingspagina's te optimaliseren voor mobiele apparaten en het aantal klikken te verkorten voor effectieve conversies. Onze procedure voor relevante trefwoordfocus werkte ook, waardoor meer regionale inkoop mogelijk werd. Hierdoor konden ze ook hun call-to-action aanpassen voor een betere strategische focus.
We richtten ons nu heel specifiek op gebruikersgedrag en het bieden van geïnformeerde acties. De pagina werd hoog weergegeven op de resultatenpagina van zoekmachines. Onze klant hoefde niet meer in het duister te tasten.
Resultaten
Tegen de tijd dat de Google-advertentiecampagne op volle toeren draaide, hadden we de conversies met 60% verhoogd met onze advertentiegroepen. Dit kwam neer op veel meer maandelijkse klikken voor zoekadvertenties tegen veel lagere kosten per klik.
De klant zag een recordaantal klanten die contact opnamen en kon nu beter inspelen op hun behoeften. Ze versloegen ook de concurrentie in hun regio en bereikten gemakkelijk patiënten. Naast de toename in klikken, daalden de kosten per klik (CPC) met 60%.
Het nieuwe proces was ook gunstig voor hun praktijken. Door te weten waar patiënten naar op zoek zijn, kunnen klinieken hun diensten beter uitvoeren. Ze kunnen anticiperen op veelvoorkomende problemen en deze opsporen, waardoor de algehele zorg beter wordt. Met behulp van specifiekere trefwoorden kunnen patiënten gemakkelijk de kliniek vinden die ze nodig hebben voor hun specifieke aandoeningen.
Met een goed proces konden ze het meeste halen uit hun Google-advertentieaccount. Met een aantal eenvoudige tekstadvertenties hebben ze klanten aangetrokken en boven verwachting gepresteerd.