logo
logo

Online marketing Online winkel 26 mei 2022

Waarom long-tail trefwoorden geweldig zijn voor e-commerce marketing

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Long-Tail Trefwoorden

Met de toenemende afhankelijkheid van optimale zoekmachineprestaties strijden e-commerce platforms en retailers eindeloos om de toppositie in Google. Zoekmachineoptimalisatie is al een druk veld met hevige concurrentie van alle kanten. Door het lawaai heen snijden kan moeilijk zijn, maar B2B SEO-oplossingen zoals Verbolia maken het veel gemakkelijker door pagina's te optimaliseren voor long-tail zoekwoorden.

In dit artikel bespreken we de voordelen van het richten op long-tail zoekwoorden. We bespreken ook hoe technologie zoals Verbolia e-commerce leiders helpt het potentieel van hun long-tail te benutten door het maken en beheren van perfect SEO-geoptimaliseerde pagina's voor long-tail zoekwoorden met hoge conversiepercentages en inkomsten te vergemakkelijken.

Het belang van long-tail zoekwoorden

Hoewel iedereen weet dat zoekwoorden de basis vormen van SEO, zijn ze zich misschien niet bewust van het belang van long-tail zoekwoorden. In een overspoelde markt is het vinden van specifieke niches en interesses een uitkomst. Dezelfde logica is van toepassing op zoekwoordenonderzoek, waarbij long-tail zoekwoorden zorgen voor die extra specificiteit in zoektermen.

Bekijk het zo: als iemand zoekt op een zeer specifieke term, is de kans groot dat hij al heeft besloten wat hij wil. Daardoor is het leadgeneratiepotentieel van long-tail zoekwoorden veel hoger. 

Als iemand "stoelen te koop" intypt in Google, zal hij ook worden overspoeld met keuzes. Als iemand echter "ergonomische gamestoel met zachte hoofdsteun" in Google intypt, krijgt hij een kleiner aantal antwoorden. Long-tail zoekwoorden helpen bedrijven zich te richten op de hoeken en gaten van het potentieel van de zoekmachine.

Dit helpt ook bij het vinden van mensen verderop in de verkooptrechter. Iemand die een lang trefwoord intypt, is waarschijnlijk veel vastberadener in zijn aankoopkeuze.

De basis van het vinden van long-tail zoekwoorden

De term long-tail verwijst naar de visuele beschrijving van de distributiegrafiek. In principe, als we de hoogste niveaus van interesse in kaart zouden brengen op een grafiek, zouden de meer specifieke zoekwoorden aan de afnemende "long-tail" staan. Hoewel deze termen zoekvolumes missen in vergelijking met hun tegenhangers, maken ze het goed in beschrijvend vermogen.

Langstaart Trefwoorden Promoguy
Long-tail zoekwoorden uitleg

Kortere zoekwoorden genereren veel minder verkeer naar pagina's omdat de concurrentie te groot is. Alle zoekopdrachten leiden tot een ongelijkmatige verdeling van paginabezoeken. Schattingen geven aan dat long-tail zoekwoorden resulteren in 70% van de CTR op pagina's.

Wat betekent dit allemaal?

  • Long-tail zoekwoorden bieden minder concurrentie.
  • Ze zijn ook goedkoper.
  • Ze hebben een groter potentieel om mensen met koopintentie aan te trekken.

Uitdagingen in het verkrijgen van Long-tail Trefwoorden

Dus, als het proces kant-en-klaar is, waarom doet niet elk bedrijf het goed op long-tail zoekwoorden? Er zijn een paar uitdagingen waar elke e-commerce winkel tegenaan kan lopen als hij ze probeert te vinden (handmatig, tenminste).

Ten eerste hebben e-commercesites met grote productportfolio's een overvloed aan trefwoordcombinaties. Dit heeft alles te maken met het hebben van veel producten van verschillende merken met tonnen markten. Hoe breder het net, hoe moeilijker het is om zoekwoorden te beperken.

Hierdoor wordt het proces tijdrovend en kost het geld om specifieke inhoud en pagina's te maken. Stelt u zich eens voor dat u pagina's moet maken voor alle trefwoordcombinaties die u nodig hebt om elke niche tevreden te stellen. We hebben al laten zien hoe smal long-tail zoekwoorden kunnen worden. Er kunnen duizenden zoektermen zijn voor een winkel van gemiddelde grootte.

Gelukkig worden softwareoplossingen die het proces automatiseren steeds beter.

Verbolia & trefwoordoptimalisatie

Simpel gezegd, Verbolia is een SaaS-technologie dat het voor e-commerce leiders veel eenvoudiger maakt om verkeer te werven door middel van automatisering en machine learning. 

Met platforms zoals Verbolia kunnen webwinkeliers het meeste verkeer naar long-tail zoektermen pakken door supergeoptimaliseerde pagina's te maken voor elke zoekwoordcombinatie uit hun productfeed. Het stelt webwinkels in staat om hun digitale winkelpui te beheren en websiteverkeer en conversies bij te houden. Het maakt eenvoudig verbinding met elk platform, creëert pagina's op basis van relevante long-tail zoekwoorden waar consumenten naar zoeken en optimaliseert de SEO op het gebied van snelheid, inhoud en interne links.

Het Verbolia-platform biedt een breed scala aan SEO-functies voor e-commerce in één keurig pakket, van analyse van zoekwoordenonderzoek, het maken van meta-beschrijvingen en pagina-optimalisatie tot thema-editie. De belangrijkste troef van het platform is het op grote schaal creëren van pagina's die perfect zijn geoptimaliseerd voor long-tail zoekwoorden.

Voor webwinkels met veel afzonderlijke producten is de Verbolia-oplossing een echte zegen! Voor elk product genereert Verbolia een perfecte landingspagina, volledig geoptimaliseerd voor een specifiek long-tail trefwoord dat relevant is voor de zoekintentie van de klant. Met behulp van de trefwoorden worden de pagina's ingedeeld voor een optimale betrokkenheid. Volgens Verbolia zien hun klanten een stijging van 15%-30% op hun organische niet-merkgebonden verkeer slechts een paar maanden na het implementeren van de oplossing op hun websites. 

Hoe Verbolia Long-Tail Trefwoorden genereert

Zoals bij alles wat met SEO te maken heeft, baseren bedrijven zich op een lijst met zoekwoorden en een reeks gerelateerde producten. Gewoonlijk, externe digitale marketing of B2B SEO bureaus produceren deze lijsten voor hen. Vervolgens worden alle relevante long-tail zoekwoorden geïntegreerd in het Verbolia platform. 

Verbolia Long-tail trefwoorden dashboard

Verbolia maakt dan pagina's met productvermeldingen voor elk long-tail trefwoord. De pagina's die door Verbolia worden gemaakt, zien er hetzelfde uit en voelen hetzelfde aan als de originele pagina's van de klant, maar zijn supergeoptimaliseerd op het gebied van snelheid, interne koppelingen en inhoud. De inhoud die wordt weergegeven op de pagina's die Verbolia maakt, is afkomstig uit de eigen productfeed van de klant.

In feite selecteert het unieke algoritme van Verbolia alleen de beste inhoud voor de pagina's. Hiervoor scant het algoritme de productfeed van de klant en selecteert de beste inhoud (producten en productinformatie zoals beschrijvingen, kenmerken en beoordelingen) die exact overeenkomen met de zoekwoorden waarop de klant zich richt.

Verbolia werkt alle pagina's regelmatig bij en verbetert ze voortdurend om de best mogelijke prestaties te garanderen. Bovendien stelt Verbolia ook nieuwe zoekwoordkansen voor om ervoor te zorgen dat klanten hun concurrenten voor blijven, wat een essentieel aspect is om rekening mee te houden gezien het hoge concurrentieniveau in het e-commerce ecosysteem. 

Wat Verboliameer effectiever maakt dan de meeste SEO-tools, is dat Verbolia's platform voor verkeersacquisitie verder gaat dan het geven van advies over het optimaliseren van pagina's voor SEO, maar ook daadwerkelijk pagina's creëert die perfect zijn geoptimaliseerd voor SEO in termen van snelheid, inhoud en interne koppelingen. Deze nieuwe pagina's maken gebruik van de zoekwoorden en gegevens die eerder zijn verstrekt om een optimale indeling te maken. De nieuwe pagina's werken beter en worden na verloop van tijd beter.

Je winkel optimaliseren

Terwijl veel bedrijven een arm en een been betalen voor landingspagina optimalisatie en SEO content schrijfservices, kunnen de geautomatiseerde functies op het platform het proces stroomlijnen en een effectieve marketing growth hack bieden. Het bedrijf heeft een aantal grote klanten zoals Mediamarkt, Decathlon en Walmart, wat het nut van het programma in digitale marketing voor de detailhandel illustreert.

Hoewel de pagina identiek is aan de oorspronkelijke pagina van de klant, is de door Verbolia gegenereerde pagina super geoptimaliseerd. De pagina is sneller, bevat relevante zoekwoorden en de on-page content is effectiever. Naast deze verbeteringen biedt het platform ook een duidelijk overzicht van de inkomsten die elke afzonderlijke pagina heeft gegenereerd, evenals een globaal overzicht van de inkomsten die door alle pagina's samen zijn gegenereerd. Deze informatie is cruciaal voor rapportages en voor bedrijven om echt te begrijpen wat de impact van Verbolia's technologie is op hun resultaten.

e-commerce SEO

Verbolia helpt e-commerce leiders om optimaal te profiteren van alle long-tail zoekwoordkansen die er zijn en zorgt ervoor dat hun producten bovenaan de SERP's verschijnen wanneer potentiële klanten ernaar zoeken.

Verbolia kan automatisch effectieve meta-omschrijvingen en andere elementen implementeren. De pagina-indeling weerspiegelt automatisch de gebieden met de hoogste klantbetrokkenheid. Maar als het bedrijf dat wil, kan het vrijwel alles veranderen wat het wil. Het resultaat is een autonoom en slim systeem dat flexibel is wanneer dat nodig is. 

Het platform biedt oplossingen voor verkeersacquisitie voor retailers, kleding- en modeaanbieders, consumentenelektronicawinkels, online apotheken en verkopers van sportartikelen. Verbolia heeft ook verklaard dat bedrijven die klant zijn doorgaans binnen de eerste 3 maanden tot een jaar ROI zien. De grootste gebruikers van het platform zijn e-commerce bedrijven met meer dan 3.000 producten in hun catalogus en meer dan 100.000 maandelijkse SEO-bezoeken.

Dit bericht is geschreven in samenwerking met Verbolia. Als je meer wilt weten, bezoek dan https://www.verbolia.com/products of vraag een gratis demonstratie van de technologie aan https://www.verbolia.com/request-a-demo/