logo
logo

Online marketing Trends 23 februari 2020

Facebook 2020: De belangrijkste trends voor sociale media

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Facebook Bedrijfsmanager

Met de Onderwerpen en trends voor 2020Facebook IQ (de divisie voor marketingonderzoek en digitale inzichten van het bedrijf) laat zien welke grote trends en onderwerpen dit jaar aan de macht zullen zijn. Het bedrijf is van mening dat de bevindingen in het rapport een nauwkeurige weergave zijn van de belangrijkste ontwikkelingen in de houding van mensen in de afgelopen twee jaar, waardoor lezers een cruciaal inzicht krijgen in de beste marketingstrategieën voor het komende jaar. Het rapport is ook uitgebreid ten opzichte van de vorige versies, met gegevens uit 14 verschillende landen in plaats van alleen de VS.

De landen die zijn onderzocht voor het rapport zijn onder andere:

Australië & Azië/Pacific: Australië, India, Indonesië, Filippijnen, Thailand

Europa: Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Zweden

Latijns-Amerika: Argentinië, Brazilië, Mexico

Noord-Amerika: Canada, Verenigde Staten

Aan de hand van een geografische uitsplitsing gaat het rapport in op een reeks onderwerpen die deze verschillende landen stormenderhand veroveren.

Grootste trends op Facebook in 2020

Het rapport omvat alles waar mensen het over hebben op het platform en biedt voldoende materiaal om marketingcampagnes en promoties op te baseren. Marketeers kunnen een schat aan inzichten krijgen in consumentengedrag, de verschillende permutaties en overeenkomsten in verschillende landen. De uitgebreide verzameling onderwerpen omvat alles van "Kunst en design, schoonheid en mode, entertainment, eten en drinken, lichaam en geest en reizen en vrije tijd“.

Dit zijn de belangrijkste punten:

Trends in gezondheid en voeding stimuleren betrokkenheid

Facebook 2020-trends
Australië Gezondheid & Welzijn Trends
Facebook 2020 Trends Duitsland Dieet
Dieettrends Duitsland

De statistieken van verschillende landen wijzen op een grote interesse in gezondheids- en voedingstrends. Australië is bijvoorbeeld koploper op het gebied van wellness trends en toont een immense interesse in de fijne kneepjes van zelfzorg. Onderzoek dat de gezondheid van de darmen koppelt aan de nieren, het hart en de hersenen heeft Australiërs geïnspireerd om te zoeken naar manieren om de algehele gezondheid te waarborgen door de goede bacteriën in het maagdarmkanaal te maximaliseren en de consumptie van gezonde voeding te maximaliseren. Dit maakt het een ideale ruimte voor de marketing van gezonde voedingsmiddelen en dieetproducten, te oordelen naar de Facebook-trends van 2020.

Op een vergelijkbare manier hebben Duitse sociale media interesse getoond in kunstmatig vlees en vegetarische alternatieven. Dit momentum heeft lokale bedrijven geïnspireerd om meer veganistisch verpakte voedingsmiddelen te produceren dan welk land ook ter wereld. Deze gegevens worden verder ondersteund door aanvullend onderzoek waaruit blijkt dat 20% van de Duitsers onder de 24 jaar meldt dat ze de afgelopen maanden vleesalternatieven zoals vegetarische burgers hebben gekocht. Vegetarische en gezonde diëten zijn ook een opkomende online trend in de Verenigde Staten, waar erwteneiwit en plantaardige diëten de betrokkenheid vergroten.

Frankrijk is erg kieskeurig als het gaat om onderzoek naar de chemische samenstelling van hun voedsel en gebruikt apps om te begrijpen wat er in hun dieet zit. Andere landen gaan meer voor heel specifieke voedingsmiddelen en keukens. Mexico toont een enorme interesse in de Japanse keuken en sojaproducten, terwijl Thailand een enorme voorliefde toont voor allerlei soorten koffie. Dit zou marketeers en bedrijfsontwikkelaars veelbelovende mogelijkheden kunnen bieden.

Fitness & huidverzorging maken de ronde

Facebook 2020 Thailand Koffie Statistieken
Thailand koffie statistieken
Filippijnen - statistieken huidverzorgingstrends

Naast dieettrends over de hele wereld doet ook huidverzorging zijn intrede, vooral in de Filippijnen. Het land heeft een enorme jaar-op-jaar groei laten zien op dit gebied met meerdere producten die hun sporen online hebben verdiend. Verschillende huidverzorgingsproducten, zoals zonnebrandcrème, hebben in de regio veel aandacht gekregen en zouden geweldig zijn voor een seizoensgebonden marketingpush in de zomer.

Ook in het Verenigd Koninkrijk neemt de belangstelling voor sportscholen en fitnesscentra toe. In het Verenigd Koninkrijk wordt een nieuw soort workout ontwikkeld die een feestelijke sfeer stimuleert, mensen helpt stoom af te blazen en plezier te hebben terwijl ze in vorm komen. Populaire studio's organiseren danslessen onder neonverlichting met glowsticks en silent disco bootcamps inspireren mensen om naar buiten te gaan en te bewegen.

Amerikanen tonen ook interesse in huidverzorging en een betere gezondheid/hygiëne, zoals blijkt uit de gegevens over de groeiende populariteit van verschillende soorten baden. Toenemende interesse in melkbaden en zeezouten om in te baden is te zien op het web in de VS, waarschijnlijk ingegeven door wellness-trends die worden gepusht door beroemdheden. Deze trends in al deze landen bieden perfecte kansen om lotions, badbommen, zuivelproducten voor huidverzorging en fitnessproducten te verkopen.

Trends in mode, entertainment en cultuur

Kooptrends Facebook 2020 VK
Kooptrends Verenigd Koninkrijk
Brazilië interesse in jaren 80 cultuur Facebook 2020
De interesse van Brazilië in de jaren 80 cultuur

Er zijn een heleboel verschillende mode- en culturele trends die hun weg vinden over de hele wereld, zoals deze Facebook-trends in 2020 laten zien. Vintagekleding is populair in het Verenigd Koninkrijk, net als jaren 80 muziek en mode in Brazilië. Deze trends hebben veel te bieden voor marketingexperts en -specialisten, omdat nostalgische marketing erg in is in verschillende bedrijfstakken en een zeer sterk haakje kan vormen voor consumenten. Deze zijn vooral populair onder millennials die in de jaren 90 zijn geboren.

Op een andere manier wordt de Zweedse mode geïnspireerd door een toenemend gevoel van sociaal geweten. Aangezien Zweden voorop loopt in de milieubeweging, is het geen verrassing dat de mensen daar ook pioniers zijn op het gebied van duurzame modetrends. Dit omvat duurzame materialen, onderzoek naar kunststoffen en zelfs bedrijven die nieuwe toepassingen bieden voor materialen als wol of slow fashion.

Indie-kunstruimtes maken grote indruk in heel Mexico en entertainmentformats zoals podcasts nemen een vlucht in Amerika. Esports neemt een vlucht in Indonesië, wat verder wordt ondersteund door de verschillende Esports-culturen in heel Azië, vooral Korea. Deze nieuwe vormen van entertainment, met name podcasts en Esports-evenementen, bieden belangrijke mogelijkheden voor reclame en promotie.

Gerelateerd artikel: SEMrush Sensor: Trefwoordonderzoek & SEO gemakkelijk gemaakt