logo
logo

Online aanwezigheid Websites april 9, 2020

Google Nieuws: Hoe krijgt u uw site op hun index?

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Google Nieuws: Hoe krijgt u uw site op hun index?

Opgenomen worden in de Google Nieuwsindex kan je site een grote voorsprong geven op het gebied van SEO. Dit is echter hetzelfde proces als een vermelding in de SERP, omdat er heel verschillende criteria zijn waaraan je moet voldoen. Gelukkig zijn wij er om je wegwijs te maken en je op weg te helpen.

De voordelen van de nieuwsindex

Google Nieuws Index

Om te beginnen: waarom zou je specifiek in de nieuwssectie van Google willen staan? Het antwoord is dat de Google Nieuwsindex een nuttig hulpmiddel is omdat het soorten informatie disambigueert. Als u een nieuwswebsite of een informatiekolom op een website (zoals een persberichtenpagina van een universiteit) beheert, is de nieuwssectie de plek waar u moet zijn. Dit is de plek waar Google bronnen vermeldt die specifiek zijn gewijd aan nieuwe informatie en vaak een teken van vertrouwen wordt voor gebruikers.

In tegenstelling tot veel andere Google-vermeldingen wordt de nieuwssectie handmatig samengesteld. Hierdoor kan Google nieuwspagina's verwijderen die niet volledig over het doorgeven van nieuws gaan of commerciële websites zijn die alleen een nieuwssectie hebben. Dit verbetert de betrouwbaarheid van de algemene nieuwsfeed. Wat ze wel willen, zijn speciale nieuwswebsites met als enige doel het bieden van nieuws en inhoud over specifieke onderwerpen en specifieke niches.

Daarom is het eerste wat je nodig hebt een website die volledig draait om het doorgeven van een vorm van nieuws. Dit is het belangrijkste criterium dat je moet vervullen om op hun radar te komen.

Vereisten voor website en pagina

Er zijn verschillende dingen waar Google de voorkeur aan geeft als het gaat om de manier waarop je je website beheert. De eerste daarvan is het hebben van statische URL's. Dit betekent dat een artikel of sectie altijd op dezelfde URL staat voor de betrouwbaarheid. Op deze manier kan Google het crawlen en opnieuw crawlen op die URL zonder met redirects te hoeven werken. Gebruikers moeten er dus voor zorgen dat hun links en koppen niet steeds veranderen.

Een ander belangrijk teken waar Google rekening mee houdt, is het formaat van de inhoud. Meer specifiek helpt het om al je inhoud in gewone HTML. Google is niet erg geïnteresseerd in sites met JavaScript of andere scripttalen. Dit heeft meer te maken met snelheid dan met iets anders, omdat Google vertrouwt op een indexeringsproces in twee fasen. De eerste fase is gebaseerd op de HTML, terwijl de tweede gebaseerd is op de uiteindelijke gerenderde pagina. Als er andere talen zijn, zoals Javascript, zal Google de inhoud niet identificeren. Het is daarom noodzakelijk Javascript tot een minimum te beperken.

Iets soortgelijks: houd je code zo schoon als maar kan door de inhoud van het artikel in de HTML-broncode als één blok code te houden van de kop tot het einde. Gebruikers kunnen dit doen door het artikel te ontdoen van inhoud zoals gerelateerde artikelblokken of fotogalerijen in het midden van de tekst. Deze elementen verstoren de manier waarop Google inhoud indexeert, dus is het beter om het artikel als een min of meer doorlopend blok tekst te houden.

Hoewel het niet zo verplicht is (maar nog steeds zeer de moeite waard), zijn 2 details die kunnen helpen een nieuws XML sitemap en artikelen markeren met nieuwsartikel gestructureerde gegevens. De eerste is nuttig omdat een XML-sitemap met een lijst van artikelen die je in de afgelopen 48 uur hebt gepubliceerd, tot een maximum van 1.000 artikelen, gunstig is voor Google wanneer het nieuwe artikelen probeert te vinden. Met de nieuwsopmaak maak je meer kans om in de nieuwscarrousel terecht te komen.

Tips en verbeteringen voor Google Nieuws

Google Nieuws

Er zijn nog een aantal andere kleine dingen die je kunt doen die kunnen helpen hoe je het doet in Google Nieuws listings. hebben meerdere auteursbijvoorbeeld, is behoorlijk cruciaal om Google-medewerkers je website te laten goedkeuren. Het laat zien dat je website geen blog in de marge is en dat er een uitgebreidere werking is.

Evenzo, dagelijkse updates kan je nog geloofwaardiger maken. In het ideale geval zijn het meerdere nieuwsberichten per dag. Google kijkt ook naar unieke inhoud. Dit is hoeveel informatie en verhalen alleen van jou zijn en afkomstig van jouw site. Hoewel hier geen vaste regel voor is, moet de verhouding ongeveer 70% originele inhoud zijn.

Een andere factor die kan helpen is dat je een zeer specifieke niche. Niche-inhoud en gespecialiseerde onderwerpen zijn gunstiger voor Google, omdat het zijn deel aan algemene nieuwssites heeft. Bovendien is het bij bepaalde trefwoorden het beste om een gespecialiseerde site te hebben die meer diepgaande berichtgeving kan bieden (bijv. wetenschappelijke websites voor wetenschapspecifieke trefwoorden).

Gerelateerd artikel: Zoekerintentie & betere SEO-rankingoptimalisatie