logo
logo

Online marketing 31 januari 2024

Google AI-zoekervaring: Wat marketeers moeten weten

Geschreven door rawal

opmerkingen 0

Google AI-zoekervaring

Hoewel veel van de verschillende Google AI ondernemingen zijn hit or miss, sommige hebben grote marketing implicaties. Vooral de nieuwe functies van hun generatieve zoekapplicaties hebben een aantal nuttige ideeën voor eCommerce. Het gebruik van AI-modellen om producten te suggereren voordat ze fysiek bestaan, is bijvoorbeeld een interessante onderneming die het bedrijf onderzoekt.

Wat is er nieuw in Google AI-toepassingen?

Google AI

Voor niet-ingewijden hebben we een eerdere pagina over AI-zoekmachines en de mogelijkheden die ze bieden. Opvallende functies ten opzichte van de oudere versie van Google zijn onder andere:

  • De mogelijkheid om digitale beelden te genereren met behulp van aanwijzingen (vergelijkbaar met AI-inhoudstools gebaseerd op stabiele verspreiding).
  • Uitgebreide zoekresultaten met extra informatie voor relevantere resultaten.
  • Diepere productbeoordelingen opgenomen.
  • Betere integratie van door gebruikers gegenereerde inhoud.

Het nieuwe systeem biedt verbeterde zoekfuncties die zijn gebaseerd op Google's Shopping Graph, waardoor de AI relevante feiten kan verzamelen die gebruikers nodig hebben over hun producten. Dit systeem maakt cruciale beoordeling zoekwoorden belangrijker bij de marketing van producten.

Een andere soortgelijke functie is hoe het nu recensies en meningen categoriseert om ze gemakkelijker te kunnen vinden. Dit kan het delen van informatie en het vinden van recensies veel eenvoudiger maken voor zoekopdrachten. Dit is mogelijk door grote taalmodellen de juiste bronnen te laten analyseren. Zo'n systeem zou van Yelp en Reddit of consumentenreviews een krachtiger marketinginstrument kunnen maken (in theorie).

De nieuwe updates laten AI afbeeldingen beschrijven en verwerken tot varianten. Het is in feite een versie van automatisch verzamelen en herhalen van herinneringen met stabiele verspreiding.

Een van de interessantste functies (die nog moet worden toegevoegd) zijn de gegenereerde productaanbevelingen.

Product zoeken met een AI-ondersteuning

De op AI gebaseerde zoekmachine kan een zeer krachtig hulpmiddel zijn voor toekomstige suggesties. Naast de capaciteit van AI als een hulpmiddel om informatie in context te plaatsen, positioneert Google het ook als een methode om producten te creëren en concepten A/B te testen. Door gebruik te maken van verschillende vormen van gegevensverzameling en AI beeldverwerkingDe zoekmachine kan producten voorstellen die nog niet bestaan, maar de gebruiker kan ze desgewenst laten maken.

Door verwerking op basis van afbeeldingen kan de engine oppikken op welke gegevens het meest wordt gezocht en wat mensen aanbevelen en op basis daarvan nieuwe productconcepten creëren. Dit zal waarschijnlijk wat groeipijnen hebben, maar biedt veel mogelijkheden. Het gebruik en klant Interessegegevens kunnen marketeers veel inzicht geven in de consument.

Daarnaast wordt de mogelijkheid om ideeën te genereren voor veel sites verdubbeld. Geheel nieuwe niveaus van marketinggegevens zouden beschikbaar kunnen komen via deze door AI gegenereerde productconcepten.

Google Zoeken AI Toegankelijkheid

Op dit moment is SGE niet in alle regio's beschikbaar, maar ze zijn wel uitbreiden naar 120 landen en extra talen. Momenteel is de beschikbaarheid beperkt, maar er zijn een paar hacks voor toegang in Europa. Als je wilt weten hoe je Google AI Search kunt inschakelen in Europa of andere regio's zonder toegang, volgt hier een uitleg in vier stappen:

  • Je moet eerst een privé Google-account aanmaken om toegang te krijgen tot bepaalde functies.
  • Gebruik een VPN om je IP-adres en gastland te wijzigen.
  • Nu moet je naar "https://labs.google.com/search" gaan en SGE/generatieve AI inschakelen in het gedeelte Zoeken. Zie de afbeelding hieronder voor meer duidelijkheid:

Generatief zoeken Google AI column

Generatief zoeken Google AI column

  • Als je nu terugkeert naar de Google zoekpagina (google.com en veel van zijn subdirectories), zou je een Generatieve zoekoptie moeten kunnen zien.

Natuurlijk wil niet iedereen deze functie, omdat het veel gegevensverzameling vereist. Om Google AI search uit te schakelen, kun je naar "labs.google.com/search" gaan en de "aan/uit"-schakelaar omzetten, zoals in de stappen hierboven.

Naarmate Google's AI-systemen beter worden, zullen ze meer functies toevoegen en op grote schaal beschikbaar maken. We moeten in de gaten houden hoe de zoekmachine verandert naarmate deze functies worden toegevoegd.

Tags :