logo
logo

Online winkel 12 augustus 2019

27 Online winkel optimalisatie must haves

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

27 Online winkel optimalisatie must haves

Een checklist voor optimalisatie van een webwinkel

Toen we onze eigen online winkel ontwikkelden, hebben we veel belangrijke details in siteoptimalisatie ontdekt. Het optimaliseren van je website helpt om gebruikers de meest relevante gegevens te bieden in zo min mogelijk klikken, wat op zichzelf al helpt om het verkeer te verhogen en de verkoop te verbeteren. We willen deze inzichten graag met je delen.

  1. Handige structuur van de online winkel

Structuur van de website

De kans dat gebruikers verdwalen in een online winkel moet zo klein mogelijk worden gehouden. Denk na over de optimale structuur. Wat kun je doen om het voor klanten gemakkelijker te maken om het juiste product te vinden? Hoe kan ik het voor hen gemakkelijker maken om naar de hoofdpagina of andere secties te bladeren?

  1. Namen koppelen die mensen kunnen begrijpen

Idealiter zou het adres van de pagina er een moeten zijn die iedereen onmiddellijk kan begrijpen. Bijvoorbeeld, https://promoguy.nl/blog/linkbuilding-in-white-hat-seo/. Het is meteen duidelijk waarin de persoon die het adres kopieerde geïnteresseerd was. Is uw site net zo duidelijk? Zo niet, dan moet u dringend een URL-aanpassing doorvoeren.

  1. Productfilters in de online winkelcatalogusOnline winkel Productfilters

Het is veel sneller en gemakkelijker om het juiste product te vinden als er handige filters in de catalogus staan. Bijvoorbeeld kleur, prijs, fabrikant, specificaties, enz. Dankzij de filters wordt al het overbodige meteen geëlimineerd. Zo hoeft de gebruiker niet doelloos door je website te dwalen.

  1. Product toevoegen aan favorieten

Dankzij het gedeelte "favorieten" is het voor gebruikers eenvoudig om artikelen op te slaan en terug te vinden die ze leuk vinden. Heel vaak komt iemand alleen naar de online winkel om te browsen en de prijs te controleren, terwijl de daadwerkelijke aankoop later plaatsvindt. Trouwens, dankzij de favorietenlijsten kunt u promotionele e-mails sturen over de opgeslagen goederen en klanten motiveren om te kopen.

  1. Productbeoordelingen

Reviews zorgen niet alleen voor unieke inhoud op de productkaart, maar helpen gebruikers ook de juiste keuze te maken. Recensies wekken vertrouwen en dienen als leidraad voor kopers. Er moet een sectie op je website zijn waar je recensies kunt achterlaten.

  1. Online beoordelingen

Online beoordelingen

Beoordeling (of "sterren") is de makkelijkste en snelste manier om een product te evalueren of de mening van anderen erover te weten te komen. Bovendien maakt micromarkeren een snippet op Google aantrekkelijker door het verschijnen van sterren.

  1. Navigatie in online winkel

Het lijkt erop dat alles hier vanzelfsprekend is, maar toch zijn er fouten op dit punt van tijd tot tijd. Een eenvoudige navigatie is er een die zelfs een kind of iemand die ver staat van online winkelen zal begrijpen. Er zijn ongeschreven regels in de navigatie: het winkelmandje staat rechtsboven, de toegang tot je persoonlijke account direct ernaast, een productfoto links van de productkaart, een heldere "koop"-knop rechts. De prijzen moeten daar staan en geen vervelende pop-upvensters (of ze moeten gemakkelijk te sluiten zijn).

  1. Titel en beschrijving die de klant aantrekken

Aangepaste automatisch gegenereerde titel en beschrijving voor producten. De titel en beschrijving moeten voldoen aan de vraag van de gebruiker en de aandacht trekken. Om een goede snippet te maken, moet je de productnaam, trefwoorden, prijs, winkelnaam, regio en meer opnemen. Het schrijven van titels en metatags voor een groot aantal goederen is onrealistisch, dus automatiseer het genereren zodat de titel en beschrijving worden gemaakt volgens bepaalde maskers. Stel een sjabloon in voor de tekst waarin de variabelen worden ingevoegd: de naam en prijs van het product, de kenmerken, enz. Bijvoorbeeld: "Koop Apple iPhone 5s 16GB space grey: de prijs van een smartphone.

  1. Inhoud op productcategoriepagina's

Als er niet genoeg inhoud op de pagina staat, kun je het beste tekst toevoegen onder de productlijst. De tekst moet klein zijn (500-1000 tekens). Gebruik een SEO-tekst om een heel blok met aanvragen te bedekken. Dat is vooral belangrijk voor websitepromotie.

  1. Foto optimalisatie

Hoe optimaliseer je foto's? -Foto's van goede kwaliteit. Watermerken op afbeeldingen.-Verschillende hoeken van één product.-Vergrotings- of zoomfunctie.-Aanwezigheid van het alt-attribuut.

  1. "Eindeloos scrollen" in plaats van pagineren

Het is veel handiger om kennis te maken met de volledige lijst van goederen door gewoon met het muiswiel te scrollen, in plaats van op de eindeloze paginanummers te drukken.

  1. Online winkel Kortingen

Online kortingen

De implementatie van het kortingssysteem is noodzakelijk voor de online winkel om aantrekkelijke verkopen te regelen en speciale prijzen in te stellen voor vaste klanten en groothandelsklanten. Vergeet niet om de oude en nieuwe prijzen op te geven, evenals het percentage van de voordelen en de kortingsperiode.

  1. Themagroepen van goederen voor de feestdagen

Nieuwjaar of Kerstmis, Halloween, Vrouwendag, afstudeertijd en andere feestelijke gelegenheden zijn de redenen voor het genereren van honderden zoekopdrachten. Dit mag je niet missen! Maak van tevoren een extra tag voor het product, bijvoorbeeld "voor Kerstmis". Hiermee is het mogelijk om goederen in bepaalde themagroepen te verzamelen. Het zou handig zijn om "vakantieaanvragen" toe te voegen aan de titel van de pagina. Markeer de vakantieartikelen met speciale markeringen en de optimalisatie is zo goed als klaar!

  1. Beschrijvingen en kenmerken van het product

De productkaart moet nuttige inhoud bevatten, want als die ontbreekt, kan de klant moeilijk een keuze maken voor de aankoop. Om een grote lijst met kenmerken te ordenen, zet je de belangrijkste kenmerken (niet meer dan 20) standaard op het geopende tabblad en maak je een ander tabblad voor de volledige lijst. Probeer ook de kenmerken van het product om te zetten in voordelen, bijvoorbeeld: "Een grote selectie versnellingen voor gemakkelijk rijden over ruw terrein."

  1. De aanwezigheid van blokken "soortgelijke producten" of "samen met deze mensen gekocht".

Deze eenheid kan anders worden genoemd, afhankelijk van je doelen. Zo kan de gebruiker nog steeds alle geschikte producten zien en kopen.

  1. De aanwezigheid van aparte secties "verkoop" en "nieuws"

In deze secties kan de klant kennismaken met nieuwkomers of een voordelige koop in de uitverkoop doen. Dankzij deze secties hoeft de gebruiker niet moeizaam de hele catalogus van je online winkel door te bladeren op zoek naar kortingen of nieuwe collecties.

  1. Indicatie van de huidige beschikbaarheid van goederen in voorraad

Zorg voor actuele informatie over de beschikbaarheid van goederen op de kaart. Anders krijgt de koper een negatieve indruk van je winkel, omdat het erg teleurstellend is om niet te krijgen wat je verwachtte. Om dit te voorkomen, moet je de voorraadbalans en de gegevens op de site synchroniseren.

  1. Met één klik kopen

afrekenen met één klik

Zo'n snelle bestelfunctie verhoogt de verkoop aanzienlijk. Bestellen vanuit de winkelwagen is niet altijd handig en kost veel tijd, dus voor sommige productgroepen is het de moeite waard om een knop te maken waarmee je met zo min mogelijk stappen een aankoop kunt doen.

  1. Automatische plaatsing van bijschriften voor afbeeldingen

Automatiseer alles wat geautomatiseerd kan worden. De afbeeldingen moeten automatisch worden voorzien van alt. Watermerken zijn ook wenselijk. 

  1. Een prominente knop "Toevoegen aan winkelwagentje

Deze knop hoeft niet op te vallen in het algemene kleurenpalet van je webwinkel, maar hij moet wel herkenbaar zijn en direct opvallen.

  1. Details over verzending en betaling

Het menu moet items als "Verzending" en "Betaling" bevatten. Ze moeten in detail uitleggen hoe te betalen en de goederen te ontvangen. Het zal ook nuttig zijn om het tijdstip van verzending en levering van goederen op de productkaart aan te geven.

  1. Een pagina met een lijst van filialen of uitgiftepunten van online winkels

Zorg ervoor dat je het adres van je fysieke winkel opneemt op de contactpagina. Adressen en telefoonnummers voor de regio's zorgen ervoor dat de site wordt bezocht door de regionale zoekmachines en dat het vertrouwen van de gebruiker toeneemt.

  1. Video op product-/dienstkaarten

Video- of 3D-modellen maken het mogelijk om de goederen in detail te bekijken, belangrijke nuances op te merken en een completer beeld van het product te krijgen.

  1. Online adviseur en snel bellen

Dankzij de online adviseur kan de gebruiker interessante vragen verduidelijken zonder te bellen. En een snelle belopdracht garandeert een snelle verbinding met het bedrijf.

  1. Widgets lokken

Iedereen houdt van cadeaus en kortingen. Widgets met aanbiedingen die aanzetten tot inschrijven op de nieuwsbrief van de winkel of informatie geven over belangrijke evenementen, enz. De doeltreffendheid van deze widgets is herhaaldelijk bewezen: ze behouden klanten, verhogen de verkoop, het aantal inschrijvingen en nog veel meer. Probeer de widget zo aan te passen dat hij de gebruiker helpt in plaats van irriteert.

  1. Mobiele (adaptieve) versie van de site

Afbeeldingsresultaat voor mobiele versie

Het mobiele publiek van webwinkels is minstens 50% en mobiele zoekmachines geven voorrang aan mobiele versies, dus aanpassing van de site is noodzakelijk! Een geweldige oplossing is ook het maken van een mobiele applicatie.

  1. Micromarkering online winkel (schema)

belang van website Schema

Gebruik gestructureerde gegevens, dit zal de snippet in de zoekmachines verbeteren. Hoe aantrekkelijker de snippet, hoe meer klikken op de site.

De lijst gaat maar door. Welke items zou jij toevoegen?

Fout: Contact formulier niet gevonden.