logo
logo

Blockchain Casestudies Beheer van klanten Cryptocurrency Websites 28 mei 2021

Website Ontwikkeling Case: Cryptocurrency Pool

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

ADA Staking pool cryptocurrency

De EU ADA Pool is een prominente staking pool op de Cardano blockchain. Als digitale organisatie die sterk afhankelijk is van online marketing, was een goed ontworpen website een must. Hiervoor wendden ze zich tot Promoguy om te helpen bij het opzetten van een efficiënte, volledig geïntegreerde en informatieve site die mensen kon aantrekken tot het inzetten van ADA. Zoals deze website ontwikkeling case zal laten zien, heeft het bedrijf enorm geprofiteerd van de nieuwe online activiteiten.

Als pas opgerichte staking pool had de klant een fris, aantrekkelijk ontwerp nodig om hun capaciteiten aan de man te brengen. Ze wilden een look en feel die de normen van de concurrentie overtrof. Afgezien van de esthetische component wilde ons team een website creëren die voortdurend kon worden verbeterd aan de hand van gegevens van het publiek.

Als onderdeel van onze voortdurende samenwerking leveren we veel diensten aan de ADA-pool van de EU. Van het monitoren van bezoekersgegevens en -gedrag tot het koppelen van platforms en sociale media tot evaluatie en herbeoordeling, de end-to-end diensten van Promoguy hebben het bedrijf enorm geholpen te groeien.

Outlook voor klanten

De klant runt een Cardano-stake pool in Europa die onlangs aan populariteit heeft gewonnen. binnen het continent. Het bedrijf ondersteunt initiatieven voor gedecentraliseerde toepassingen en financiering. Het helpt ook autonome organisaties te promoten die DeFi gebruiken en alternatieve vormen van digitale financiering proberen.

Opmerking: Voor meer over gedecentraliseerde financiën Bekijk onze artikelen over dit onderwerp.

Er zijn heel veel cryptocurrencies in omloop, dus het bedrijf bevindt zich momenteel in een concurrerende markt. Ze zijn ook afhankelijk van een bijkomend goed/dienst: de Cardano-blockchain. Ze zouden een van de vele mensen worden die gebruik maken van de diensten van de blockchain.

Behoeften voor websiteontwikkeling bepalen

Het Cardano-logo bracht ons op veel ontwerpideeën

In de loop van ons onderzoek vonden we bepaalde overeenkomsten tussen bestaande cryptocurrency websites. De meest succesvolle hadden meestal futuristische en heldere ontwerpen. Daarnaast bevatten veel websites hightech onderdelen en visueel steno voor digitale technologieën (zoals draden, knoppen en schermen). Deze elementen zijn nuttig omdat ze een visueel verhaal vormen voor potentiële bezoekers.

Tegelijkertijd moest de website er op een bepaalde manier uitzien vanwege de aard van de branche waarin het bedrijf opereerde. Het moest niet overvol zijn met informatie, maar geïnteresseerden wel voldoende informeren over een complex product. Ook moest de website er professioneel en modern uitzien, vooral omdat veel cryptocurrency-operaties sceptisch zijn.

Als bedrijf dat afhankelijk is van Cardano, moest de website de blockchain verkopen als een levensvatbare tool, waarvoor uitgebreid onderzoek nodig was. Er zou veel tekst komen met verschillende kennisniveaus voor elke bezoeker op basis van hun relatieve bekendheid met de technologie. Alles moest informatief en toch toegankelijk zijn.

Op dezelfde manier moest de website vrij duidelijk zijn dat het bedrijf geassocieerd was met de Cardano blockchain, wat hun activiteiten waren, hun waarden, enz.

Ontwerpelementen

Onze ontwerpers kozen voor deze indeling:

Website Ontwikkeling EU Ada Pool
ADA-hoofdpagina zwembad EU

De klant had de website nodig als cruciaal promotiemiddel voor hun stake pool. Aangezien stake pools werken en groeien op basis van hoeveel mensen ze kunnen aantrekken om te investeren in cryptocurrency, was er behoefte aan een hub waar alle informatie direct beschikbaar was. Daarom kozen we voor een lange, drop-down pagina met meerdere secties die gemakkelijk konden worden genavigeerd via de tags in de header.

Zoals eerder vermeld, hebben we veel visuals gebruikt die mensen associëren met blockchaintechnologieën. De kleuren en de beeldcomponenten stralen een futuristische sfeer uit, maar maken de pagina ook niet te ingewikkeld. We hebben het Cardano-logo linksboven en in de eerste afbeelding op de hoofdpagina opgenomen als een gemakkelijke manier om de banden van de site aan te geven.

Het bedrijf had geen specifieke inbreng in bepaalde gebieden zoals kleurkeuze, dus besloten we tot een pallet dat het Cardano-logo zou aanvullen maar ook iets extra's zou toevoegen. We vonden het mooi hoe wit en donkerblauw samenvallen met lichtere, gloeiende blauwen voor bijpassende tonale affiniteit. Omgekeerd voegt het geel een hoger contrast toe omdat het zich aan de andere kant van het kleurenwiel bevindt. Dit maakt het een goede keuze voor een opvallende CTA-knop.

Website Ontwikkeling Monitoring & Evaluatie

Als langetermijnproces vereiste het opzetten van de website monitoring van gebruikersgedrag om de efficiëntie te maximaliseren. Dit omvatte het verbeteren van UX door het verzamelen van gegevens voor heatmaps aan de hand van klikposities.

Heatmaps van gebruikersgedrag

De visuele gegevens lieten zien waar mensen het meest waarschijnlijk op de pagina zouden klikken, waardoor we elementen beter konden indelen. Deze heatmaps lieten zien waar de focus van de gebruiker het meest waarschijnlijk lag, waardoor het makkelijker werd om de beste gebieden te bepalen om cruciale knoppen en CTA's te plaatsen.

Dankzij deze gegevens kon het team ook bepalen welke delen van de website de meeste belangstelling trokken. Met behulp van deze gegevenspunten konden we de UX verbeteren op basis van de posities van verschillende on-page elementen. Als een onderdeel ondermaats presteerde, konden we het aanpassen om het beter te doen of stroomlijnen. In feite konden we elementen vervangen, toevoegen of verwijderen op basis van de interesses van bezoekers.

Strategische planning

Heat Map websiteontwikkeling EU ADA pool

Een andere heatmap toonde de precieze interesses van bezoekers en hielp het bedrijf bij het ontwikkelen van toekomstige strategieën. Zoals de kaart hierboven laat zien, zouden verdere websiteontwikkelingsmogelijkheden telegramupdates en info over live monitoring kunnen benadrukken in overeenstemming met deze gebruikersinput.

Andere soortgelijke kaarten toonden aan dat consumenten vooral geïnteresseerd waren in geldelijke beloningen in plaats van in innovatie of duurzaamheid. Deze gegevenspunten helpen niet alleen bij de toekomstige ontwikkeling van websites, maar ook bij de besluitvorming van managers en toekomstige marketinginspanningen. Het is ook een gemakkelijke manier om consumentenonderzoek te doen.

De gegevens gaven het bedrijf aan waar ze hun inspanningen op moesten richten en waarvoor mensen naar hun website kwamen. Hieruit bleek dat veel mensen keken naar de sectie "Zwembadinfo" en de specificaties van de hardware, wat aangaf dat veel bezoekers interesse hadden in en kennis hadden van het product.

Al met al trekt de website veel verkeer aan, werkt hij met een optimale snelheid en helpt hij bij het vaststellen van de behoeften van de consument. Dankzij onze webdesigns heeft het bedrijf zijn online marketing en gegevensverzameling kunnen verbeteren.