logo
logo

Casestudies Online marketing Online aanwezigheid Schema SEO 14 mei 2021

Vastgoed SEO tips en trucs voor kleine bedrijven

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Vastgoed SEO

Sociale media, zoekmachines en het internet in het algemeen hebben de manier waarop mensen producten en diensten zoeken verstoord. Dit geldt vooral voor de huizenmarkt, waar veel professionele diensten moeten concurreren met privé sociale media pagina's en verkoop prikborden. Daarom is SEO voor vastgoed belangrijker dan ooit. Het kan makelaars en kleine makelaars voorzien van de munitie die ze nodig hebben om hun concurrenten voor te zijn.

Eerst de basis: Real estate SEO is een middel om je zichtbaarheid op zoekmachines te verbeteren om op te duiken in zoekmachines. Het kan je helpen je concurrenten voor te blijven en je online aanwezigheid te behouden om klanten te vinden. Deze gids kan nuttig zijn voor makelaars, SEO-services voor onroerend goed planning en gegevensgestuurde besluitvorming.

We zullen kijken naar een aantal praktische maatregelen die je kunt implementeren om de SERP zichtbaarheid van je bedrijf te verbeteren. Het is echter handig om eerst te kijken hoe belangrijk digitale transformatie is voor SEO voor vastgoed. Of je nu probeert om je zichtbaarheid als makelaar te verbeteren of op zoek bent naar betere SEO voor vastgoedbeleggers, dit artikel heeft handige tips voor je.

Gaan SEO en sociale media hand in hand?

De kans is groot dat je al sociale mediakanalen hebt ingesteld. Elk bedrijf heeft dat tegenwoordig. Een veelgestelde vraag is of je sociale media kunnen helpen om je SEO te verbeteren en het antwoord is: niet direct. Social media posts hebben een lage autoriteit en blijven achter bij veel factoren die Google benadrukt bij zoekopdrachten. Google-zoekopdrachten geven geen prioriteit aan socialemediaposts zelf, maar deze posts kunnen wel andere voordelen hebben.

Lyfe Marketing heeft opgemerkt dat, hoewel het geen invloed heeft op SEO, er wel een voordeel is op het gebied van zoekopdrachten. Door de merkbekendheid te vergroten, is er een hoger niveau van zoekopdrachten naar je gericht, waardoor Google er rekening mee houdt als een tertiair effect. Het zorgt ook voor een uitgebreide verspreiding van content, een betere levensduur van posts, meer organisch verkeer en kan helpen bij lokale SEO.

De cijfers bevestigen ditwaaruit blijkt dat er een sterke correlatie is tussen SEO en effectieve sociale media-activiteiten. Opmerking: Correlatieniet Oorzakelijk verband. Het is belangrijk om SEO en Social Media marketing niet door elkaar te halen, omdat ze verschillend zijn in de aspecten waar ze van profiteren. Ze hebben voordelen die van de een naar de ander overgaan.

We zullen echter een paar kleine stukjes nuttig social media-advies geven die de zoekmachineprestaties kunnen verbeteren.

Handige SEO & Social Media statistieken voor onroerend goed

De cijfers liegen er niet om. Voor het geval er nog twijfel bestond: de meeste mensen zoeken en vinden online een woning. Dit omvat een mengelmoes van professionele en crowd-sourced pagina's die aanbiedingen aanbieden. Deze zeer concurrerende markt is een miljardenindustrie met veel mogelijkheden voor degenen die ze kunnen grijpen.

Vastgoed SEO statistieken
Statistieken afkomstig van het Amerikaanse Bureau voor de Statistiek

Zoals onze infographic laat zien, vormen e-mail en mobiele communicatie een cruciaal onderdeel van deze markt. Dit betekent dat je pagina's moet optimaliseren voor meerdere formaten, met name mobiele apparaten en tablets. Bovendien zijn makelaars geïnteresseerd in het investeren in technische oplossingen, waarbij bijna de helft van mening is dat het bijhouden van big tech een grote uitdaging is. Dit betekent dat de verkoopmarkt zal evolueren met nieuwe technologie, vooral als het gaat om grotere bedrijven die het kapitaal hebben om bij te blijven.

E-mailmarketing wordt een cruciaal platform voor B2B-communicatie, terwijl sociale media fantastisch zijn voor het genereren van leads. Dit betekent een geoptimaliseerde aanwezigheid in sociale media en een bijbehorende multichannelaanpak.

Waarom SEO?

SEO zou niet het enige paard moeten zijn waar je op wilt wedden, maar het is wel een cruciaal paard. Als het aankomt op SEO en PPC, zou je beide moeten doen. Ja, PPC is zeer doelgericht, vaak zeker van ROI (als het goed wordt uitgevoerd) en vereist minder onderhoud. SEO kan competitief zijn en vereist in bepaalde branches meer waakzaamheid.

Aan de andere kant is SEO echt goedkoop. Het biedt ook organische zoekopdrachten die op de lange termijn gunstig kunnen zijn voor de website als het gaat om het vestigen van een aanwezigheid. PPC stopt met werken zodra je stopt met betalen, terwijl SEO op de automatische piloot klanten kan blijven aantrekken.

Het heeft ook zijn eigen specifieke doel in termen van het klanttraject. PPC richt zich alleen op mensen die al hebben besloten een huis te kopen. SEO, aan de andere kant, kan mensen in de vroege stadia van de kooptrechter bereiken. Onzekere kopers zullen naar organische zoekopdrachten gaan en zo kun je je richten op een bredere groep klanten.

Bovendien, als iemand niet kijkt naar gesponsorde berichten op een zoekmachine, hebben ze praktisch tunnelvisie. De meeste mensen kijken alleen naar de eerste 3 of 4 resultaten op de eerste pagina. Je moet voldoende presteren om je op deze groep mensen te richten, wat betekent dat je SEO op punt moet staan.

Lokale SEO-tools

Als je een fysiek makelaarskantoor hebt, is het belangrijk om een goede vermelding te hebben op Google Mijn Bedrijf. Hoe meer details je geeft, hoe beter, want dit kan je ranking verbeteren. We hebben eerder de voordelen en processen besproken voor het opzetten van een Google Mijn Bedrijf account. Het bespreekt de voordelen van lokale SEO voor de detailhandel en kleine bedrijven, maar er is veel dat ook van toepassing kan zijn op onroerend goed.

SEO voor makelaars en bedrijven zal zeer lokaal zijn. De meeste mensen zullen klikken op dingen die bij hen in de buurt liggen, wat betekent dat Google ze bij voorkeur zulke resultaten zal laten zien. Het is daarom essentieel om uw bedrijf in deze categorie in te delen.

Je wilt dat al je informatie aanwezig is, inclusief openingstijden, beoordelingen en het invullen van de dienstencategorie. Je doel moet zijn om te verschijnen in de automatisch geselecteerde 3 bedrijven die Google weergeeft bij een zoekopdracht. Deze verschijnen onder de kaart zoals we hebben weergegeven in de afbeelding hieronder:

Vastgoed SEO New York Restaurants

De bedrijven die hier worden getoond, bereiken een onberekenbare hoeveelheid zichtbaarheid door op bepaalde zoekwoorden te verschijnen. Maar zoals je kunt zien, kunnen locaties worden verward met bepaalde zoekwoorden. Ik zocht naar restaurants in New York, maar kreeg een restaurant in het zoekwoord helemaal in Rotterdam. De draden van Google kunnen soms door elkaar lopen, dus het is belangrijk om af en toe je locatierankings te controleren.

Een andere manier om lokale SEO te verbeteren is om trefwoorden, onderwerpen en inhoud per locatie bij te houden op SEMrush. We zullen dit in de volgende sectie behandelen.

SEMrush statistieken begrijpen

We hebben een diepgaande blik over hoe je de statistieken van SEMrush het beste kunt gebruiken voor je zakelijke behoeften. Hoewel we aanraden om het oorspronkelijke artikel te lezen om alle statistieken te begrijpen, duiken we hier in de cruciale informatie. Bovendien gaan we het relateren aan de Real Estate business en het in context plaatsen.

Praktisch gezien moet je de zoekwoorden in SEMrush controleren op locatie, omdat huisvesting en onroerend goed allemaal met locatie te maken hebben. Je kunt proberen je te concentreren op bepaalde landen als je huizen aanbiedt aan veel buitenlandse klanten, wat het geval zou kunnen zijn in grotere steden zoals Londen of Amsterdam. Hoe dan ook, het is een goed idee om te kijken hoe zoekwoorden presteren in verschillende regio's.

Hier volgt een kort overzicht van enkele vuistregels om je op weg te helpen:

  • Je moet op zoek gaan naar zoekwoorden met veel klikpotentieel en hogere volumes, maar ook naar zoekwoorden met een eenvoudigere zoekwoordmoeilijkheid.
  • Gebruik ook de optie voor advertentiebeheer in SEMrush. Het helpt specifiek lokale SEO.
  • Met behulp van zijn sensor kan Semrush je een nauwkeurige uitsplitsing geven van welke inhoud, trefwoorden, tags en vragen gebruikers het meest interessant vinden.

De SEO-sensor zal je ook helpen bij het maken van hoogwaardige inhoud (indien nodig). Daarover gesproken...

Content Strategie voor Vastgoed SEO

Als je actief bent in een bepaald gebied, moet je werken aan gebiedsspecifieke inhoud. Content trekt niet alleen mensen naar je site en bouwt je merk op, maar het geeft je ook autoriteit. Als Google je website ziet als een autoriteit op het gebied van bepaalde onderwerpen, zal het je vermeldingen ook bevoordelen. Het hebben van diverse inhoud is ook een geweldige manier om zowel consumenten als zakelijke klanten aan te trekken.

Goede inhoud voor onroerend goed zal bijdragen aan je lokale SEO als je het goed doet. Stel dat je onroerend goed in New York aanbiedt: als je NY-specifieke inhoud hebt, kun je mensen vinden die op zoek zijn naar locatiegebaseerde informatie over de stad. Door de manier waarop internet werkt, kunnen ze, als ze op uw inhoud klikken, a) kijken wat de website nog meer doet of b) uw PPC-advertenties gaan ontvangen als reactie op hun interesse.

Voorbeelden van inhoud kunnen zijn:

  • Beste restaurants in een gebied.
  • Voeg een hypotheekcalculator toe aan je website.
  • Optimaliseer alt-tags in je afbeeldingen en video's.
  • Bespreek bezienswaardigheden en geschiedenis.
  • Trends in huisvesting.
  • Wat maakt het een geweldig gebied voor gezinnen (scholing, voorzieningen, enz.) of omgekeerd voor alleenstaanden (nachtleven, werkgelegenheid, hoger onderwijs, enz.).
  • Transportfuncties.

En nog veel meer...

Betere SEO voor vastgoed bouwen

Een paar snelle opmerkingen:

Schemaopmaak gebruiken

We hebben een toegewijd artikel hierover, dus we zullen het niet in detail behandelen. Je zou verbaasd zijn hoeveel bedrijven websites hebben zonder. Het is een cruciaal onderdeel van het eindigen in die "top 3" die Google automatisch genereert en zorgt voor een mooi formaat om gemakkelijk te lezen. De meeste potentiële klanten zullen aandacht besteden aan deze vermeldingen en ze bieden ruimte voor extra details zoals afbeeldingen, waardoor ze zich onderscheiden van de standaardtekst op de SERP.

On-page optimalisatie

SEMrush Vastgoed Promoguy
Website-audit in SEMrush

Dit is een ander gebied waar de SEMrush-sensor van pas komt. Het kan je helpen bij het controleren op fixes en vertragingen in de prestaties van je website. Als er veel SERP volatiliteit is, kan SEMrush helpen de boosdoener te vinden als je weet wat je doet. Maar het is ook cruciaal om te begrijpen dat dit soms niet aan jou en je on-page optimalisatie kan liggen. Volatiliteit kan het gevolg zijn van concurrenten of veranderingen in de manier waarop Google te werk gaat.

Gebruik ook programma's zoals Google Analytics en tag manager om te kijken naar het verbeteren van pagina snelheden, uw analyses bijhoudenen ontwikkel je tags.

Het is niet genoeg om alleen uw sociale media te koppelen

Iedereen zit op meerdere sociale mediakanalen, maar voor betere prestaties is meer nodig dan alleen het koppelen van uw sociale kanalen. Implementeer Facebook- en LinkedIn-pixel voor betere gegevensverzameling. Kijk hoe je advertenties en berichten presteren en volg dan de reis van de klant door je website. Waar klikken ze en waar verliezen ze hun interesse?

Vermijd de grootste SEO fouten

De beste vastgoedwebsites voor SEO zijn niet al hun eieren in één mandje leggen. Ze hebben inhoudsplannen, ze gebruiken schema's, ze doen aan PPC, ze geven hun bedrijven een lijst, ze zetten hun winkel op de markt en nog veel meer. Elke SEO-expert op het gebied van onroerend goed die zijn zout waard is, kan dit bevestigen. SEO alleen zorgt niet voor succes.

De ultieme vuistregel is alles omleiden naar verkoop. Voor SEO voor vastgoed zijn bedrijfswebsites een cruciaal knooppunt dat zich moet vertalen naar het verkoopportaal. Als SEO niet direct conversies oplevert, zorg er dan voor dat je landingspagina, wat het ook mag zijn, er goed in slaagt om de consument in zo min mogelijk klikken naar een verkoopportaal te leiden. Anders kunnen ze hun interesse verliezen.

Opmerking: Cijfericonen gebruikt in afbeeldingen met dank aan icons8.