logo
logo

SEO januari 30, 2020

Hoe de klantbetrokkenheid verhogen met Google Business

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Hoe de klantbetrokkenheid verhogen met Google Business

Moderne bedrijven zouden nergens zijn zonder ieders favoriete internetzoekmachine Google. Nu het productieve bedrijf steeds meer tools en toepassingen voor verschillende lokale bedrijven op de markt brengt, is Google Mijn Bedrijf een belangrijke hoeksteen van SEO geworden. Wanneer potentiële klanten in de buurt op zoek zijn naar bepaalde diensten, is het een van de handigste manieren om ze in uw richting te sturen.

Zet uw bedrijf op de kaart

Google Mijn Bedrijf-lijsten zijn eenvoudig te ingesteld en kan, als het correct wordt ingevoerd, veel cruciale informatie bieden die de conversie verhoogt. Het bedrijfsprofiel van een bedrijf verschijnt direct wanneer mensen op Google zoeken naar een bedrijf of een bedrijf dat soortgelijke diensten aanbiedt. Dit is niet alleen een geweldige manier om informatie te verspreiden, maar ook een van de beste manieren om te beheren welke informatie potentiële klanten te zien krijgen.

Het stelt bedrijfseigenaren ook in staat om het beeld te projecteren dat ze klanten willen laten zien met foto's, logo's en klantbeoordelingen die opvallen. Zo kunnen ze hun zoekresultaten enigszins cureren, wat meer klanten oplevert. Volgens Google krijgen bedrijven met foto's 35% meer kliks naar hun website en 42% meer aanvragen voor routebeschrijvingen in Google Maps. De juiste foto of video kan wonderen doen voor een bedrijf en bedrijfseigenaren een voorsprong geven op de concurrentie. In dezelfde geest vertrouwt 85% van de consumenten online beoordelingen net zoveel als persoonlijke aanbevelingen en positieve beoordelingen zorgen ervoor dat ruwweg 73% van de consumenten meer vertrouwen heeft in een lokaal bedrijf, dus ze kunnen een enorme rol spelen bij het stimuleren van betrokkenheid.

Naast het feit dat het een geweldige bron is voor algemene informatie, kan het ook een handige manier zijn om updates, evenementen of foto's van producten te posten om je klanten op de hoogte te houden. Posts en andere details kunnen het recente werk van het bedrijf relevant houden of zelfs klanten op de hoogte houden van seizoensgebonden aanbiedingen, kortingen of evenementen met betrekking tot feestdagen en buiten het seizoen.

Een ander voordeel van het gebruik van Google Business is het inzicht dat het kan bieden in de specifieke manier waarop mensen uw bedrijfsinformatie vinden. Je kunt dieper ingaan op hoe ze je bedrijf hebben gevonden, hoe vaak je een hit hebt gekregen en hoeveel mensen een routebeschrijving naar je locatie hebben gevraagd. Dit soort informatie vormt de ruggengraat van toekomstige strategieën en klantenwerving.

De basisprincipes van Google Business

De eerste stap in het opzetten van een goede aanwezigheid bij Google Business is het claimen en verifiëren van de Google Mijn Bedrijf (GMB)-vermeldingen van uw lokale bedrijf. Dit verbetert niet alleen uw zoekresultaten, maar vergroot ook uw kansen om te worden weergegeven in Google's Local Pack, Local Finder en Google Maps. Lokale bedrijven die in aanmerking komen, kunnen vervolgens hun gratis vermelding op Google claimen en informatie toevoegen over hun adres, telefoonnummer, openingstijden, bezorgopties en geaccepteerde betalingsmethoden.

  • Stap 1: Meld u aan bij de Google-account die u voor uw bedrijf wilt gebruiken of maak deze aan.
  • Stap 2: Ga naar google.com/business en klik op "Nu starten" in de rechterbovenhoek.
  • Stap 3: Voer je bedrijfsnaam in.
Google Bedrijfsvermelding
  • Stap 4: Voer je werkadres of werkadressen in.
  • Stap 5: Selecteer bezorgopties als je bedrijf zijn producten naar de klant brengt.
  • Stap 6: Kies of je je adres wilt verbergen of niet. Dit kan handig zijn als je bijvoorbeeld vanuit huis werkt en geen onnodige informatie wilt vrijgeven.
Google-vermelding verbeteren
  • Stap 7: Kies een categorie voor je bedrijf. Dit moet zo dicht mogelijk in de buurt komen, omdat Google dit als maatstaf zal gebruiken voor het type klanten dat je moet aantrekken.
  • Stap 8: Kies een verificatieoptie (of stel deze stap uit tot "later").

Controleer het bedrijf

Er zijn een aantal manieren om je bedrijf te verifiëren, waaronder per briefkaart, telefoon, e-mail, directe verificatie en bulkverificatie.

Het is echter niet genoeg om alleen je vermelding te verifiëren. Sommige bedrijven laten het bij de basis en vergeten het beheren en gebruiken van een aantal geweldige functies waarmee ze hun GMB vermelding kunnen optimaliseren. Het is ook belangrijk om de juistheid van de geplaatste informatie bij te houden. Eventuele wijzigingen in locatie, tijdstippen en andere dergelijke details moeten indien nodig worden bijgewerkt. Dit is vooral relevant omdat de meeste gebruikers bij het suggereren van een bewerking op Google ook de gegevens van het Google Mijn Bedrijf-profiel kunnen bewerken, waardoor er nogal wat misbruik wordt gemaakt van slechte gegevens.

Foto's en video's

Er zijn meerdere soorten foto's die je kunt uploaden om je bedrijfsgegevens aan te vullen:

  • Logo's: Boost je merk door klanten een pakkende afbeelding of stijl te geven. Voor bedrijven die hun basisinformatie hebben (telefoonnummer, openingstijden, enz.), zal het bedrijfsprofiel het logo benadrukken.
  • Omslagfoto: Stel bovenaan het profiel een omslagfoto in die je bedrijf het beste vertegenwoordigt. In sommige gevallen garandeert deze actie niet dat de omslagfoto als eerste afbeelding voor je bedrijf wordt ingevuld.
  • Extra foto's: Voeg verschillende foto's toe om kenmerken van je bedrijf te benadrukken die klanten in overweging nemen bij het maken van aankoopbeslissingen.

Foto's moeten minimaal 720 pixels breed en 720 pixels hoog zijn, en JPG of PNG. Video's mogen maximaal 30 seconden lang zijn met een bestandsgrootte van maximaal 100 MB. De resolutie moet 720p of hoger zijn.

Extra voordelen

Afhankelijk van het soort bedrijf dat je aanbiedt, kunnen de verschillende communicatietools van Google iets extra's bieden om je organisatie te laten opvallen. Klanten kunnen bijvoorbeeld met één klik op de knop een reservering maken als het bedrijf gebruik maakt van een planningsapp. Deze functie kan direct vanuit de Google Mijn Bedrijf-vermelding afspraken maken of tafels reserveren en de gegevens van de klant rechtstreeks doorsturen naar een van de ondersteunde planningsproviders van Google.

Een ander voordeel van vermeldingen is de mogelijkheid om bedrijven rechtstreeks berichten te sturen. Dit kan bedrijven ook de mogelijkheid bieden om automatisch berichten in te stellen als antwoord, mocht dat nodig zijn. Ook kunnen de berichten worden doorgestuurd naar de Allo-app van Google voor betere categorisatie en opslag. Bedrijven kunnen ook V&A's, beoordelingen en reacties op beoordelingen instellen om potentiële klanten meer informatie te geven.

Dit is nog maar het begin van alle potentiële toepassingen en voordelen die een goed georganiseerde en beheerde vermelding een bedrijf kan bieden. Al deze functies maken Google Mijn Bedrijf vermeldingen tot een serieuze SEO kans. Het kan gemak toevoegen voor de consument en een essentieel hulpmiddel zijn voor een opkomend bedrijf.

Gerelateerd artikel: Google Analytics: Een beginnershandleiding voor het instellen van

Aanbevolen afbeelding met dank aan www.tecmark.co.uk gelicentieerd onder CC BY 2.0