logo
logo

Online marketing Online aanwezigheid SEO mei 31, 2022

Voice Search & Audio Technologietrends voor marketing

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Voice Search-optimalisatie

While the Internet has largely been a visual medium, audio tools might be gaining ground soon. Studies show that companies are investing more resources into voice search technologies and software. Similarly, audio applications are allowing for some unique new types of data collection and analysis.

This article will examine some of the major trends and why businesses should take note. These also have grave implications for how voice search may factor into a company’s future SEO needs.

Voice Search SEO & Optimalisatie groeit

As voice search and technologies like it grow, voice and sound data will become a new avenue for search engines and social media platforms. The ability to use Google through assistants like Alexa and Siri has caused growth in voice search technologies, particularly as hands-free devices while driving. As with all things in digital marketing, this has opened up new forms of SEO and data gathering.

Companies are even setting up voice search optimization services to aid firms in charting this new trend. Apparently, 27% of Google users use voice search for their search engine needs. Additionally, 75% of voice searches rank in the top three positions for a particular question. What this means is that voice search is a competitive field aiming for a quarter of all people using Google.

Spraakgestuurd zoeken apparaatgebruik

Hier zijn enkele eenvoudige manieren om te optimaliseren voor Voice Search:

  • Richt je op featured snippets omdat Google zich daarop richt.
  • Richt je ook op kennisgrafieken.
  • Trefwoorden van de vraag en Longtail trefzinnen are more representative of voice search queries.
  • Schema-opmaak helpen ook zoekopdrachten met spraak om bovenaan te komen.
  • Optimize for mobile, since a lot of voice searches come from mobile devices.

Voice Search als lokaal SEO-hulpmiddel

Voice queries are beneficial for local search optimization, especially for businesses. A few ways to help boost your local search for voice queries include:

  • Houd je Google Mijn Bedrijf en Yelp-vermeldingen up-to-date.
  • Zorg ervoor dat je op Google en Apple Maps staat.
  • Optimaliseren voor verschillende spraakassistenten (ze kunnen minieme verschillen hebben). Meer informatie vind je hieronder.
  • Pay attention to different types of Voice Search: Discovery, Direct, and Knowledge.
Ontdekking Direct Kennis
"Wat zijn de beste bakkerijen bij mij in de buurt?"

"Zoek een monteur in Brooklyn"
"Bel Alex, Aneliya en Vennoten".

"Reserveer een tafel bij Roasters".
"Hoeveel dagen nog tot de NBA play-offs?"

"Wat was de naam van de zanger van Queen?"

Voice Search-optimalisatie voor verschillende assistenten

Uit de gegevens blijkt dat 62% van de consumenten wil een enkele geïntegreerde spraakassistent voor al hun apparaten. Helaas is de kans hierop klein omdat alle grote bedrijven hun handen vol hebben aan verschillende spraaktechnologieën. Apple heeft Siri, Amazon heeft Alexa, enzovoort.

Dit betekent ook dat je moet optimaliseren voor verschillende assistenten. Voor voice search kunnen registraties voor verschillende gerelateerde toepassingen nodig zijn. Hier volgt een overzicht van de verschillen tussen deze spraakassistenten.

Siri verovert 36% marktaandeel voor spraakgestuurd zoeken. Aangezien Apple eigenaar is van Siri, is er software van Apple-filialen zoals Apple Maps mee verbonden. Apple Maps heeft ook geen beoordelingsfunctie, maar haalt beoordelingen van Yelp. Optimaliseer voor deze twee en het helpt je Siri-zoekopdrachten.

Google Assistant heeft ook 36% van het marktaandeel. Optimalisatie werkt op een vergelijkbare manier: optimaliseer op Google Maps en Google My Business en je zit goed. Alexa heeft 70% marktaandeel voor speakers, dus het is een cruciale markt. Voor Alexa moet je Yelp, Yext en Alexa's eigen lokale zoekopdracht optimaliseren.

Chatassistenten & Stemchat Bots

Aan de andere kant van de medaille kun je altijd je eigen chatbots en chatassistenten hebben. Dergelijke digitale assistenten kunnen je klanten helpen bij de meest voorkomende problemen. Werkchatbots en conversatie-AI's kunnen handig zijn omdat ze veel mankracht besparen.

Hoe kunnen deze helpen bij SEO? Bedrijven kunnen de populairste vragen van hun chatbots hergebruiken en er FAQ-pagina's van maken. Dit kan veel tijd besparen voor minder chat-savvy klanten en kan het belangrijke terrein bestrijken voor veel zoekopdrachten. Als klanten vragen stellen aan een chatbot, stellen ze die zeker ook aan Google.

AI spraakherkenning

AI-technologie voor spraakgestuurd zoeken

AI-spraakherkenning wordt naarmate de tijd verstrijkt steeds krachtiger. Een van de gebieden waarop dit een prominente rol speelt, is spraakherkenningsbiometrie voor beveiliging. Maar dit kan AI ook helpen om efficiënter in te spelen op de behoeften van klanten.

Stel je voor dat je in plaats van aparte Netflix-accounts of computerprofielen te gebruiken, stembiometrie een computer snel kan laten weten wie je bent en hem je aanbevolen gebruikerservaring en voorkeurscontent kan laten ophalen zonder dat hij dat hoeft te weten. Dit zou kunnen leiden tot een betere catalogisering van klantvoorkeuren en zou toepassingen kunnen stroomlijnen die afhankelijk zijn van meerdere gebruikers.

Voor gesprekken met de thuisassistent kunnen meerdere mensen één apparaat gebruiken zonder dat hun gegevens of Google-zoekopdrachten door elkaar lopen.

Tekst naar spraak Inhoud

Als het op content aankomt, kunnen spraak- en audiogegevens op een aantal manieren nuttig zijn. Verschillende programma's gebruiken tekst-naar-spraaktechnologieën zodat je geen voice-over hoeft te leveren. Geavanceerde software bevat ook functies zoals celebrity tekst-naar-spraak opties die interessante inhoudsopties kunnen bieden.

Mensen maken al een tijdje video's met stemmen van beroemdheden. Dit maakt allemaal gebruik van spraakgegevens en kan een handige manier zijn om snel leesbare content of grappige advertenties te maken. Natuurlijk kan dit juridische problemen opleveren, maar het is desalniettemin een interessant vooruitzicht voor contentmakers.

Gegevensanalyses voor spraakzoeken

Al deze verschillende audiotechnologieën vormen een goudmijn voor marketinganalyses. De spraakgestuurde zoekfunctie van Alexa levert bijvoorbeeld veel gegevens op die Amazon nodig heeft. Spraakzoekgegevens zullen de goudmijn worden die gewone zoekgegevens al zijn. Het kan echter op een aantal manieren nog waardevoller zijn.

Denk er eens over na: zoekopdrachten bevatten verbuigingen en automatische beoordelingen van geslacht, stemtype of accenten. Zelfs de woorden die iemand gebruikt om naar producten of zoekopdrachten te verwijzen, kunnen marketeers inzicht geven in hoe ze met klanten moeten omgaan. Dit kan een schat aan digitale informatie opleveren voor wie daar behoefte aan heeft.

In de toekomst kan stempatroonanalyse zo sterk worden dat het inflexies en contexten kan beoordelen. De analyse van stemherkenningsgegevens zou zelfs persoonlijkheidskenmerken kunnen voorspellen en uiteindelijk sterkere aanbevelingen kunnen geven.

This field of study can also lead to more and more intuitive voice search analysis technologies that can rifle through troves of user data and contextualize it all. Who knows what the future may hold?