logo
logo

Online marketing Online aanwezigheid 4 juni 2023

InMail Strategie voor LinkedIn Succes

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

LinkedIn is een cruciaal hulpmiddel voor alle soorten B2B marketing en bereikcampagnes. Binnen het platform is InMail een van de populairste functies. Dit artikel bespreekt wat het is en hoe en wanneer je het optimaal kunt gebruiken.

Eerst bespreken we de belangrijkste functies en daarna hoe je het beste een bericht kunt opstellen en tips kunt delen om de betrokkenheid te optimaliseren.

Wat is InMail op LinkedIn?

LinkedIn's InMail is een platformfunctie waarmee gebruikers iedereen waarmee ze verbonden zijn een bericht kunnen sturen. Het is een berichtenfunctie die lijkt op elke andere sociale media platform. Het heeft echter een aantal extra functies die het veel meer geven bedrijf potentieel. Op dezelfde manier maakt de context van LinkedIn's publiek het een krachtig zakelijk hulpmiddel voor alles van het genereren van meer leads tot het verhogen van de betrokkenheid.

Om een InMail op LinkedIn te sturen, hoef je alleen maar je berichtenmenu te openen of het profiel van de persoon aan wie je een bericht wilt sturen, op de berichtenoptie te tikken, een onderwerp in te vullen (optioneel) en het bericht te typen. Het is vergelijkbaar met de direct messaging optie, maar InMail berichten zijn een premium functie met specifieke voordelen.

Afhankelijk van het type premium account dat je hebt, kun je zoveel InMail-berichten versturen als je credits voor hebt. Tenzij de ontvanger het ontvangen van InMail heeft uitgeschakeld, zullen ze naar de door jou gewenste gebruiker gaan. De verschillende niveaus van betaalde LinkedIn accounts bepalen hoeveel credits je hebt.

LinkedIn InMail vs Bericht

Hoewel InMail veel lijkt op gewone berichten, heeft het verschillende functies die het onderscheiden van normale berichtenopties. Gebruikers kunnen slimme herinneringen zodat de ontvanger een bericht kan ontvangen dat hem/haar opnieuw waarschuwt als hij/zij niet op het bericht heeft gereageerd. Op dezelfde manier houden de herinneringen rekening met hoe de ontvanger het liefst benaderd wil worden. Er wordt een herinneringskanaal geselecteerd op basis van waar de ontvanger het meest op reageert, of dat nu e-mail, meldingen op de website of mobiele herinneringen zijn.

Gebruikers van InMail kunnen ook de "open kandidaat" gebruiken functie, die recruiters op de hoogte brengt van potentiële kandidaten. Volgens LinkedIn is de kans twee keer zo groot dat deze kandidaten reageren op verzoeken en berichten. Deze spotlightfunctie kan handig zijn voor effectieve gericht op.

InMails ook hebben voorrang op gewone berichten omdat onbeantwoorde berichten boven aan de berichtenpool blijven staan. LinkedIn biedt ook gegevens om je te laten zien welke profielen het meest waarschijnlijk zullen reageren op berichten en outreach.

Andere voordelen van InMail zijn:

  • Bereik zowel passieve als actieve gebruikers.
  • De extra info laat zien aan welke soorten berichten gebruikers de voorkeur geven.
  • Controleer de effectiviteit van InMail-berichten naar potentiële kandidaten.
  • Verkrijg gedetailleerde informatie uit rapporten om je strategie te helpen verbeteren.
  • De mogelijkheid om iedereen op LinkedIn te berichten.
  • Elk InMail-bericht dat een reactie ontvangt, krijg je een InMail-tegoed terug als het binnen 90 dagen na de verzenddatum een reactie ontvangt.
  • U kunt het inschuifprofiel van elke kandidaat gebruiken om gemakkelijk te kunnen verwijzen naar hun relevante ervaring.
  • De LinkedIn Scheduler kan je de kalenderbeschikbaarheid geven van elke potentiële geïnterviewde, zodat je het interview gemakkelijk kan inplannen.
  • Snelle antwoorden maken korte, automatisch te genereren antwoorden mogelijk die gebruikers kunnen bewerken en invoegen zodat ze snel kunnen reageren op een InMail.

Tips voor betere betrokkenheid

Hier zijn enkele LinkedIn & InMail best practices van het platform zelf:

  • Beknoptheid is beter omdat mensen de neiging hebben zich op veel dingen te concentreren. Het is het beste om het punt vroeg en zonder aanhef over te brengen.
  • Laat de persoon weten waarom jullie allebei voordeel of belang hebben bij wat je voorstelt.
  • Vermijd stijf en robotachtig taalgebruik voor een betere betrokkenheid van de lezer. Behalve dat het een slechte etiquette is, kan het ook de indruk wekken dat de lezer een bericht van een bot ontvangt.
  • Voeg niet ongevraagd URL's toe aan het bericht. Vraag ernaar voordat je ze naar een ander portaal stuurt.
  • InMails van 200 en 400 tekens hebben 16% meer kans om een antwoord te ontvangen.
  • Het is het beste om een bericht te hebben dat je ontvangers een reden geeft om te antwoorden. Dit kan een vraag zijn, een vraag over een probleem waarmee ze op het werk te maken hebben, een verzoek om informatie die ze kunnen beantwoorden, enz.
  • Voeg een werkbare afbeelding toe voor meer engagement. LinkedIn raadt een banner van 300×250 aan voor je marketingberichten.
  • A/B-test je campagnes. Je kunt verschillende aspecten veranderen en kijken of ze je engagement verbeteren.
  • Gespreksstijlen zijn beter in het genereren van meer heen-en-weer gepraat.

Als je je LinkedIn indrukken wil verhogen, dan zijn deze tips een goede manier om dat te doen. Omgekeerd zijn hier een paar dingen die je moet vermijden:

  • Je moet jargon en onnodig ingewikkelde woorden vermijden.
  • Vermijd ingesloten koppelingen, vooral als ze afleiden van het bericht.
  • Vermijd lange berichten, kortere berichten werken veel beter.

Onderwerp doelgerichtheid en timing

Timing is een cruciaal aspect van je InMail bericht. LinkedIn statistieken geven aan dat berichten die van maandag tot donderdag verstuurd worden meer engagement en reacties krijgen. Omgekeerd is het versturen van InMails op zaterdag 16% minder responsvol, dus de werkweek is de beste tijd.

Als het gaat om het targeten en vinden van de juiste kandidaten, controleer dan eerst je professionele of persoonlijke netwerk. Ontvangers van je berichten zijn 46% meer geneigd om je InMail te accepteren als ze enigszins verbonden zijn met iemand in je netwerk of bedrijf. Controleer ook de mensen die je bedrijf volgen, want zij zullen waarschijnlijk 96% eerder antwoorden.

Als je op zoek bent naar LinkedIn marketing diensten, bekijk dan ons aanbod. Promoguy's B2B processen kunnen jouw bedrijf helpen bloeien.