logo
logo

Online marketing Online aanwezigheid SEO maart 14, 2022

NGO-marketing voor goede doelen en fondsenwervers

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

NGO-marketing

Organisaties die zich bezighouden met belangrijke zaken als voedseldistributie of dakloosheid hebben veel op hun bordje. Tussen het organiseren en het inzamelen van geld kunnen sommige van de fijne kneepjes van het runnen van grote non-profitorganisaties in de war raken. Een goed voorbeeld hiervan zijn marketing- en promotieactiviteiten. Daarom kan een degelijke marketingstrategie voor NGO's heel nuttig zijn.

Hoewel NGO's ongetwijfeld veel bekwame mensen tot hun beschikking hebben, is marketing noodzakelijk om de boodschap over te brengen. In dit artikel bespreken we enkele van de belangrijkste manieren waarop NGO's kunnen profiteren van marketing en welke activiteiten we kunnen aanbieden. Dit is waarom je een digitaal marketingbureau zou moeten inhuren voor goede doelen en fondsenwervers.

Reclame en marketing voor goede doelen

Er zijn talloze manieren waarop goede doelen kunnen profiteren van digitale marketingservices. Het belangrijkste is dat het uitbesteden van deze taken sneller gaat. Het kan moeilijk zijn om sociale mediatraining te geven aan liefdadigheidsinstellingen en medewerkers van liefdadigheidsinstellingen, daarom kan het inhuren van een bureau kosten en tijd besparen.

NGO's moeten ook hun marketing consistent houden en een deskundige externe partner is een geweldige manier om dat te doen. Dit is vooral efficiënt als je bedenkt dat liefdadigheidsinstellingen en NGO's een van de hoogste percentages werknemers hebben die zich met marketing bezighouden. omzet (20%).

In plaats van te veel geld uit te geven aan training en hertraining, kan het voordeliger zijn om een stabiele partner te hebben. Dit kan de organisatie ook helpen om haar middelen te richten op het helpen van mensen in plaats van zich zorgen te maken over het onkruid. In de volgende paragrafen beschrijven we ons proces voor het werken met goede doelen en hoe we hun activiteiten bevorderen.

Actieplannen voor marketing maken voor NGO's en liefdadigheidsinstellingen

NGO-marketing Promoguy

Het ontwikkelen van een actieplan is onze eerste stap in het helpen van NGO's en liefdadigheidsinstellingen. Dit is vergelijkbaar met het maken van een soort bedrijfsplan voor goede doelen. We voeren een analyse uit en maken een actieplan dat uit de volgende stappen bestaat:

  • Controle van de activiteiten: Analyseer de middelen van de organisatie en breng de externe omgeving in kaart.
  • Maak een outreachingsplan: Dit hangt grotendeels af van of het bedrijf digitale outreach, fysieke evenementen of een hybride plan wil. Zoek naar NGO-donorlijsten binnen het bedrijf en daarbuiten.
  • Maak een kortetermijnplan voor evenementen en een langetermijnplan voor strategisch denken. Dit hangt ook af van de specifieke behoeften en werkwijze van het bedrijf.
  • Maak gebruik van digitale marketingtechnieken en -tools (ook beschreven in de volgende sectie).
  • Feedback verzamelen, evalueren en onderweg veranderingen doorvoeren.

NGO's en digitale marketingtools voor goede doelen

Afhankelijk van de behoeften van de organisatie kunnen we verschillende soorten campagnes voeren. Dit hangt allemaal af van wat de meest geschikte middelen zijn voor elk scenario. Het actieplan is ook gebaseerd op het doel dat wordt gepromoot, de doelgroep en de interne middelen die beschikbaar zijn.

Onze tools zijn onder andere:

  • Social media promotie samen met massa e-mailing programma's.
  • Content suites voor het maken van originele afbeeldingen, video's en teksten met de hulp van ons team.
  • Tools voor SEO, online reclame en contentoptimalisatie die nauwkeurige targeting en realtime updates mogelijk maken.
  • Tools voor tracking en analyse om ervoor te zorgen dat je KPI's kloppen.

Indien nodig kunnen we fungeren als social media-agentschap voor goede doelen, contentmarketing uitvoeren en outreachcampagnes opzetten met behulp van e-maillijsten. Ons systeem is vrij flexibel zodat we processen kunnen optimaliseren en ons kunnen aanpassen aan de klant in kwestie. We kunnen ook aangepaste persberichten maken en helpen met strategieën voor berichtgeving.

Hoe u uw fondsenwerving online kunt promoten

Voor fondsenwervingsevenementen gebruiken we een eenvoudige sjabloon zoals hierboven. In dit geval is het echter gericht op een meer kortstondige stijl van marketing met vaste tijdlijnen. Naast het pushen van advertenties, het optimaliseren van SEO en het ontwikkelen van inhoud, onderzoeken we ook unieke hashtags en maken we inhoud die bewustzijn en interesse voor je activiteiten kan ontwikkelen.

We kunnen je evenement promoten met originele visuele content zoals afbeeldingen en video's. Dit omvat ook het ontwikkelen van merkelementen zoals logo's en ontwerpen. Daarnaast kunnen we fondsenwervers helpen door online winkels of de website te promoten om de verkoop van tickets of merchandise te verbeteren.

Ons marketingteam kan speciale evenementpromoties maken in de aanloop naar de lancering. Dit omvat het maken van een countdown voor de lancering, het produceren van videoreclame en het bekendmaken via het lokale 3-pack indien van toepassing.

Andere marketingbureaudiensten voor NGO's

NGO-marketing voor goede doelen

We kunnen ook liefdadigheidsinspanningen zoals fondsenwerving promoten met promotionele producten in een online winkel. Door gebruik te maken van e-commerce-inzichten kun je je winkel promoten en het bereik ervan uitbreiden naar het beoogde publiek met berichten in de sociale media op alle cruciale platforms.

Het maken van emotionele liefdadigheidsreclame vereist zorgvuldig onderzoek met diepgaand inzicht in de psychografie van het publiek. Om een fondsenwervingscampagne echt te verkopen, creëren we berichten die gemakkelijk de kwesties communiceren die het meest relevant zijn voor je missie. Daarbij kunnen we inhoud creëren die belangrijke ondersteuning biedt voor de activiteiten van het goede doel met behulp van gegevensgestuurde inzichten over je belangrijkste begunstigden.

Goede Doelen Werving

Een andere dienst die we kunnen aanbieden is het helpen creëren van vacatures op sociale media of websites. Dit kan liefdadigheidsinstellingen en NGO's helpen om een toestroom van geïnteresseerden te krijgen die met hen willen samenwerken. We bieden dergelijke diensten al aan voor commerciële bedrijven op LinkedIn.

We kunnen ook een e-maillijst samenstellen van goede doelen die kunnen helpen bij het organiseren of inhuren. Deze lijsten kunnen NGO's veel beter helpen bij het vinden van vrijwilligers, parttimers en werknemers. Daarnaast kunnen we ze gebruiken om campagnes op te zetten die geïnteresseerden kunnen bereiken voor hulp of die publiciteit voor evenementen kunnen genereren.

Websiteoptimalisatie voor NGO-marketing

Websites zijn essentieel voor elke NGO of liefdadigheidsinstelling omdat ze de meest diepgaande verkenning van je activiteiten kunnen bieden. Ze kunnen ook dienen als middelpunt voor de verkoop van kaartjes voor evenementen of merchandise. Onze SEO-services kunnen helpen de SERP van je website te verbeteren en je een boost te geven in de activiteit op cruciale markten.

Een andere manier waarop we websites kunnen optimaliseren is met donate CTA-tests. We kunnen A/B-tests uitvoeren op alle advertenties van de organisatie om de meest efficiënte gebruikerservaring te creëren. Met deze tests kun je onderzoeken welke delen van de website goed werken, waar informatie ontbreekt en waar het publiek afhaakt, en waarom het belangrijk is.

Als een van de bovenstaande aanbiedingen je interesseert, kunnen onze NGO-consultancydiensten van pas komen.