logo
logo

Casestudies Beheer van klanten november 12, 2020

Service betaald zoeken: Casestudie klant

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Betaald zoeken

Onze betaalde zoekservice is in de loop der jaren voor veel bedrijven van pas gekomen. Door de teugels van hun online bronnen in handen te nemen, stimuleren we organische en anorganische zoekopdrachten op alle belangrijke zoekmachines. Een van onze meest trotse succesverhalen is een Nederlands IoT-bedrijf dat gespecialiseerd is in landbouw- en landbeheerproducten. Het bedrijf probeerde met name een online aanwezigheid op te bouwen voor hun instrumenten voor het meten van bodemvocht en ze hadden onze hulp nodig.

Door gebruik te maken van een uitgebreide reeks van onze online diensten, was de klant in staat om hun bedrijfsdoelen te bereiken. Het stimuleren van hun online activiteiten vereiste een grondige analyse van online marketingactiviteiten, zoekwoorden en landingspagina's. In feite was ons belangrijkste doel om veel van hun SEO-activiteiten en websitefuncties van bovenaf aan te passen.

Aan het einde van de serviceperiode waren er aanzienlijke verbeteringen op meerdere vlakken. Ze zagen hun online aanwezigheid toenemen in de specifieke markten (VS) waarop ze zich richtten en bereikten een efficiënte ROI na slechts 3 maanden.

Outlook voor klanten

De klant was een fabrikant van een soort IoT-product voor de landbouw waarmee gebruikers de vochtigheid van de bodem konden meten. Met deze sensoren konden consumenten hun velden analyseren en relevante gegevens doorsturen via een IoT-link-up. Het apparaat kon de metingen doorsturen naar telefoons, computers en zelfs satellieten. Het bedrijf opereerde als een internationale verkoper en de website was het belangrijkste verkoopkanaal. Daarom was het relevant dat we de interacties tot aan het verkooppunt optimaliseerden.

Het aantal taken waar het bedrijf om vroeg was zeer uiteenlopend. Ze vroegen om een diepgaande analyse van hun systemen, die meerdere jaren in beslag nam. Ze wilden vooral hun aanwezigheid op het web verbeteren en hun ROI op advertenties verhogen. Daarom had het bedrijf onze hulp nodig bij het uitvoeren van een volledige audit van hun website en online diensten. Met het hoofdkantoor in Nederland wilde het bedrijf zijn internationale aanwezigheid verbeteren, vooral op de Noord-Amerikaanse markt.

Uit de interne analyse van de klant bleek dat de website veel aanpassingen nodig had. Deze veranderingen zouden een aanvulling zijn op de SEO- en concurrentieanalyses, die verkeer naar de website zouden trekken. Na het vaststellen van hun positie op de ranglijst konden we overgaan op externe analyses en zoekmachineanalyses. optimalisatie.

Betaald zoeken & SEO-diensten

Betaalde zoekdiensten Klant Casestudie Promoguy
Reeks van diensten die Promoguy heeft geleverd voor de klant (Snippet from Client Deck)

Zoals de bovenstaande tabel laat zien, hebben onze experts alles gecontroleerd, van Google Analytics tot Adwords tot SEMRush-scanning. Door het verkrijgen van een holistisch overzicht van alle sociale media-activiteiten, begonnen we met het corrigeren van verschillende pagina's en datapunten. Dit hield ook een grondige concurrentieanalyse en zoekwoordenonderzoek in. Door verdere gegevensverzameling werden inhoud en zoekwoorden gevonden met weinig concurrentie en veel potentieel verkeer. Hierdoor kon het team een planning maken voor toekomstige posts, gebruikmakend van statistieken over piekactiviteitstijden en deze afzetten tegen de activiteiten van concurrenten. Het resultaat was dat de website uiteindelijk meer organische tractie zou zien.

Casestudie Betaald zoeken Promoguy
Ideale tijdstippen afleiden voor het vrijgeven van inhoud

Op het gebied van hun online aanwezigheid en websiteoptimalisatie was er veel werk aan de winkel. Na een grondige analyse vonden we veel dingen die ontbraken in hun aanpak en begonnen we met het opstellen van een actieplan. Het repareren van bugs en het optimaliseren van webprocessen stond als eerste op de lijst. Dit omvatte ook schijnbaar onbelangrijke dingen zoals het toevoegen van meer H1-tekst aan alle pagina's en het repareren van links. Dit soort fixes had een zeer incrementele maar opmerkelijke cumulatieve impact.

Samen zorgden deze twee verbeteringen voor een tweeledige onderzoeksaanpak. De analytics leverde gegevens voor nieuwe content die ze konden creëren met behulp van zoekwoorden en acties van concurrenten, terwijl de SEO en websiteoptimalisatie het vermogen om te converteren verbeterden nadat de potentiële klant op de pagina had geklikt. Hiervoor was het belangrijk om de UX te verbeteren en het bouncepercentage op de hoofdwebsite te verlagen.

PPC & Netwerk Advertising Analyse

Betaald zoeken Promoguy

Na het verzamelen van al deze gegevens en het aanbrengen van verbeteringen aan de verschillende onderdelen van hun online aanwezigheid, voorzagen we de klant van de juiste context die ze nodig hadden om hun eigen webinhoud te formuleren. We voorzagen hen van trefwoorden en prijzen voor campagnes waarop ze zich konden richten. De strategie was om het laaghangende fruit te identificeren dat goedkopere en effectievere campagnes mogelijk maakte, met geteste advertenties.

Vervolgens voorzagen onze experts het bedrijf van de gegevens die ze nodig hadden voor doelgroepsegmentatie. Door de zoekopdrachten in Californië, Nederland en Spanje te lokaliseren, probeerde de online marketingstrategie de best converterende advertenties per markt en doelsegment te koppelen aan gegevensgestuurde berichtgeving. De zoekwoorden waren met name gericht op IoT- en landbouwgerelateerde zoekwoorden, gericht op zowel particuliere consumenten als bedrijven.

Tot slot moest het project campagnes opschalen in elke specifieke markt en tests uitvoeren voor optimale reclame. Om de conversieratio's te verhogen, maakten onze onderzoekers splittestadvertenties, pasten ze A/B-tests toe en evalueerden ze gaandeweg de effectiviteit van elke strategie.