logo
logo

Online marketing Online winkel SEO 28 november 2022

Mode Marketing Tips voor Online Winkels

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Digitale detailhandel en digitaal winkelen zijn de afgelopen jaren in populariteit gestegen, vooral als het om kleding gaat. Er wordt voorspeld dat de online e-commerce mode-industrie zal groeien tot $872 miljard tegen volgend jaar en in de nabije toekomst zelfs nog meer. Met dit in het achterhoofd heeft iedereen die op zoek is naar mode of een detailhandelaar die zijn weg wil vinden in dit lucratieve maar overvolle veld een goed fashion marketingplan nodig.

Dit artikel bespreekt de nieuwste onderzoeken op het gebied van fashion marketing voor online bedrijven van elke grootte en voor iedereen die wil weten hoe je succesvol kunt zijn in het online verkopen van kleding.

Mode & digitale marketing

SEO-, advertentie-, content- en platformstrategieën vormen de kern van de social mediastrategie van elk modemerk. Hier zijn een paar manieren om uw ervaring met modemarketingcampagnes te optimaliseren.

SEO voor e-commerce en marketing voor mode

Mode Marketing Tips

Fashion SEO zou een belangrijk onderdeel moeten zijn van je digitale marketingarsenaal. SEO helpt klanten te vinden die zich in de onderzoeksfase bevinden of op zoek zijn naar iets heel specifieks dat PPC-advertenties niet hebben kunnen vinden. PPC-advertenties worden vaak gedomineerd door grote retailers, dus SEO kan vaak een geweldig alternatief zijn als het goed wordt gedaan.

Modewinkels hebben hun eigen speciale winkels, dus kunnen ze vaak PPC domineren. Kleinere bedrijven kunnen echter barsten in de markt vinden met long-tail SEO zoekwoorden. Hoe specifieker je bent, hoe groter de kans dat je een publiek vindt. Je kunt dit doen door je artikelen gedetailleerd te beschrijven, zodat ze exacte trefwoorden bevatten waarop iemand zou kunnen zoeken.

Mode & Kleding Advertenties

PPC-advertenties kunnen vooral nuttig zijn voor het vinden van een publiek dat jouw specifieke producten wil. Het is minder waarschijnlijk om mensen aan te trekken die onzeker zijn over wat ze willen, dus het hoort thuis in de laatste fasen van de trechter. Het is vooral handig om merktermen te gebruiken zodat je concurrenten geen potentiële klanten binnenhalen. Deze strategie werkt echter twee kanten op, dus het is goed om hiaten in de zoekwoorden van je concurrenten te analyseren en hun klanten jouw producten aan te bieden.

Probeer nieuwe klanten, websitebezoekers en trouwe klanten opnieuw te benaderen met behulp van remarketing. Je kunt remarketinglijsten maken met allerlei advertenties op elk contactmoment van het klanttraject. Deze inspanningen kunnen klanten een kans geven om je product opnieuw te overwegen, vooral als ze alleen maar aan het windowshoppen waren maar nu meer zekerheid hebben ontwikkeld.

Ideeën en tips voor mode-inhoud

Content is een cruciale pijler van online activiteiten omdat het iets anders genereert dat elk modemerk nodig heeft: emotionele resonantie door branding.

  • Fashion content creators en influencers zijn een grote trekpleister voor platforms als Instagram.
  • Ga voor ouderwets: Koop advertenties in modetijdschriften of verspreid flyers met kortingen.
  • Maak YouTube-video's over je proces en waarom je merk zo aanslaat.
  • Gebruik de Instagram product tagging functie om te linken naar je winkels.
  • Probeer affiliate marketing met makers die passen bij de stijl van je merk in plaats van je eigen content te creëren.

Mode Promotie op cruciale platforms

Mode Marketing Promotie

In dit gedeelte vindt u digitale marketingstrategieën voor mode- en luxemerken om per kanaal succes te boeken. Maar eerst moeten we een aantal belangrijke cijfers doornemen. Uit gegevens blijkt dat de beste apps om kleding te verkopen in 2022 waren:

  • Depop
  • Vinted
  • eBay
  • Facebook Marktplaats
  • Etsy
  • Stijlwaarschuwing

Fashion Marketing & e-commerce winkelmanagement

Hoewel elke winkel anders is, kunnen enkele overkoepelende trends je helpen om in te spelen op de markt.

  • Recommerce: Recycling en het gebruik van tweedehands winkels is enorm gegroeid
    • De belangrijkste items op de tweedehandsmarkt zijn onder andere vrijetijdskleding, accessoires, schoeisel en bovenkleding.
    • Dit maakt deel uit van een grotere trend waarbij consumenten proberen te bezuinigen op hun kledinguitgaven.
Recommerce Mode Marketing
  • Duurzaamheid: Duurzame en ethische mode is gegroeid onder consumenten (vooral degenen die het zich kunnen veroorloven)
    • Niet-biologisch kunstleer heeft de laatste jaren een enorme opmars gemaakt
    • Consumenten zijn ook ontvankelijker dan ooit voor fairtrade goederen

Hoe kleding verkopen op Instagram & TikTok

Instagram en TikTok zijn geweldig voor het verkopen van kleding omdat het veel meer visuele platforms zijn dan de meeste andere. Beide platforms hebben een tekort aan invloeden die op zoek zijn naar projecten om te promoten. In de meeste regio's hebben ze ook een marktplaats waar je je items kunt verkopen.

Om kleding te verkopen op Instagram moet je de juiste kleding kiezen en deze afstemmen op de stijl van je profiel. Je inhoud moet ook de juiste mensen aantrekken, dus als je bijvoorbeeld vintage kleding verkoopt, wil je misschien je profiel een vintage uitstraling geven. Plaats suggestieve foto's waarin de kleding centraal staat en waardoor klanten deze kleding willen kopen.

Vervolgens moet je de juiste hashtags en trefwoorden bij de inhoud zoeken. Zoals eerder gezegd, hoe specifieker je bent, hoe groter de kans dat je een koper vindt. Je moet ook gebruik maken van de Instagram product tagging functie of De merkmarketingopties van TikTok.

Wat extra tips:

  • Gebruik CTA's
  • Kortingen en aanbiedingen aanbieden
  • Doe mee aan promoties of werk indien mogelijk samen met andere beïnvloeders (laat ze je kleding showen)
  • Blijf contact posten waardoor je abonnees groeien

Kleding verkopen op Amazon

Kleding verkopen op Amazon kan op het eerste gezicht eenvoudig lijken, maar er zijn een heleboel beslissingen die je moet nemen:

  • Kies een fulfilmentmethode: Fulfilment by Merchant (FBM) of Fulfilment by Amazon (FBA)
  • Kies een bedrijfsmodel dat je product het beste omschrijft
    • Huismerk: Distribueer onder je eigen merk, opereer als een verkoper van de eerste partij en voer je eigen marketing.
    • Handgemaakt: Bij deze optie wordt een vast percentage in rekening gebracht in plaats van maandelijkse verkoopkosten. Dit is een ambachtelijke werkwijze per klant. Onder FBA kunnen opslag- en fulfilmentkosten van toepassing zijn.
    • Retailarbitrage: Goedgekeurde kleding van andere winkels doorverkopen. Vereist een behoorlijk startbudget.
    • Groothandel: Kleding in bulk inkopen en vervolgens verkopen via de fulfilmentfaciliteiten van Amazon. Je moet voor elk merk dat je wilt aanbieden goedkeuring krijgen van Amazon.
  • Registreer je en maak een productvermelding. Je moet je registreren om op Amazon te kunnen verkopen.
  • Promoot je producten via de marketingopties van Amazon
    • Doe marktonderzoek
    • Optimaliseer uw zoekwoorden
    • Betaal voor advertenties op Amazon of werk met een extern marketingbureau
    • Maak uw promotiekanalen voor sociale media
  • Bied deals en kortingen aan wanneer je kunt
  • Vind mode-influencers van amazon op andere kanalen
    • Instagram en Etsy zijn allebei geweldige plaatsen voor influencers

Hoe kleding verkopen op Etsy

Om kleding op Etsy te verkopen, moet je je eerst goed aanmelden:

  • Ga naar www.etsy.com/sell
  • Klik op "Aan de slag".
  • Kies je taal, je locatie en de valuta waarmee je werkt
  • Voer een naam in voor je winkel
  • Klik op "Opslaan en doorgaan".

Zodra je de bijzonderheden van je winkel uit de weg hebt geruimd, moet je de puntjes op de i zetten. Als je efficiënt wilt verkopen, moet je:

  • Plaats aantrekkelijke visuele inhoud. Zorg ervoor dat je foto's er professioneel uitzien en huur modellen in als dat mogelijk is.
  • Doe zoekwoordenonderzoek, onderzoek naar de doelgroep en geef nauwkeurige, diepgaande beschrijvingen.
  • Overweeg de wereldmarkt
    • Stel tarieven in voor elk land waarnaar je kunt distribueren
    • Houd er rekening mee dat maten en afmetingen van regio tot regio verschillen
    • Maak je beleid consistent en duidelijk voor elke regio

Beste marketingoplossingen voor mode en detailhandel

Marketingoplossingen voor modewinkels

Veel platforms hebben verschillende tools die cruciaal kunnen zijn voor retailmarktonderzoek. Enkele voorbeelden zijn Amazon en Facebook market place die je geweldige gegevens kunnen bieden. Zorg ervoor dat je Facebook- en Google-pixel installeert om je gegevensverzameling te optimaliseren.

Hier zijn enkele externe hulpmiddelen die ook nuttig kunnen zijn.

  • SEMrush: Analyseer uw domeinen en verkeer, vind de beste zoekwoorden en houd de PPC-prijzen in de gaten. U kunt ook ideeën voor inhoud opdoen en uw concurrenten in de gaten houden.
  • HubSpot: Een geweldig hulpmiddel voor verkoopgroepen en marketingspecialisten om hun producten te promoten en campagnes te beheren.
  • Canva: Je hebt een goed grafisch ontwerp nodig. Hoewel Photoshop en soortgelijke softwarepakketten geweldig zijn, kunnen ze bewerkelijk en prijzig zijn en een tragere leercurve hebben.
  • Google Analytics: Houd uw analyses en zoekopdrachten bij om te zien waar uw campagnes naartoe moeten.