logo
logo

Casestudies Online marketing Websites 19 december 2020

Casestudie Netwerkreclame: Meditatie Centrum

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 1

Netwerk Reclame Geval Meditatie Centrum

Het promoten van websites en diensten is nog nooit zo eenvoudig en tegelijkertijd zo moeilijk geweest als tegenwoordig. Met de overvloed aan opties is het goedkoper en toegankelijker geworden, maar dit heeft ook de markt overvol gemaakt. De truc om te slagen in zo'n omgeving is om op te vallen. Online adverteren biedt zoveel promotiepotentieel en deze casestudy laat zien hoe een Europees meditatiecentrum er het beste van heeft gemaakt met de diensten van Promoguy.

Het bedrijf biedt meditatieruimtes aan bezoekers, zodat klanten kunnen deelnemen aan een retraite. Hun werk valt precies binnen de vrijetijds- en entertainmentindustrie en draait om het leveren van ontspanningsdiensten. Promoguy werkte gedurende een lange periode met deze klant en ontwikkelde een reeks verschillende strategieën in verschillende omstandigheden.

In het begin hielden we ons vooral bezig met het creëren van hun online aanwezigheid en het optimaliseren van platforms. Later veranderde ons werk omdat de behoeften van de markt veranderden en primaire strategieën minder effectief werden. De klant wilde zijn bereik uitbreiden naar nieuwe platforms als een manier om in te spelen op veranderende publiekstrends. Daarom startten ze met verschillende online campagnes onder leiding van Promoguy.

Toen we keken naar de behoeften van het bedrijf, besloten we dat netwerkreclame het optimale middel was. Hoewel we ook andere diensten implementeerden, bleek dit het meest effectief om de aandacht op het bedrijf te vestigen. Deze casestudy onderzoekt hoe de online reclamestrategie zich heeft ontwikkeld om te voldoen aan nieuwe behoeften en nieuwe omgevingen.

Outlook voor klanten

De klant is een meditatiecentrum dat monastieke zenbeoefening en meditatiediensten aanbiedt. Ze organiseren evenementen en bieden online cursussen aan op meerdere locaties over de hele wereld. De meditatiegroepen strekken zich uit over verschillende gebieden in West-Europa. Onze belangrijkste correspondentie was met hun vestiging in Duitsland, waar ze hun online marketing presence wilden verbeteren.

Toen ons bedrijf met de klant begon te werken, hadden ze minimale online activiteiten. Ze gebruikten geen online marketing op hoog niveau en werkten voornamelijk met hun website in plaats van zich te richten op sociale media. Daarom moesten onze experts de basis van hun online marketingcommunicatie vanaf nul opbouwen. Dit hield in dat er veel wijzigingen aan de website moesten worden aangebracht en dat er sociale kanalen moesten worden opgezet.

Ze werkten voornamelijk met Facebook en Instagram als de belangrijkste hub voor online communicatie in Duitsland. Van daaruit werkten we al een tijdje met de klant samen om hun online aanwezigheid te beheren. Na een paar proefprojecten bleek uit onze gegevens dat de ROI van Instagram lager was dan verwacht. Dit leidde tot een verschuiving naar een meer op Facebook gerichte strategie.

Na een tijdje zagen we echter dat hun publiek niet meer zo goed reageerde op traditionele marketingstrategieën op Facebook. Dit maakte het platform om verschillende redenen minder levensvatbaar. Na 9 maanden samenwerken met de klant begon de inhoud minder reacties en weergaven te genereren op het platform. Dit was te wijten aan verschillende factoren buiten de kwaliteit van de inhoud. Voornamelijk de groei op Facebook was aan het afnemen, samen met gebruiksstatistieken in Duitsland. Dit bleek voor een kleine groep kijkers en abonnees binnen een toch al niche doelgroep. Het was duidelijk dat uitbreiden buiten Facebook noodzakelijk was.

Een netwerkstrategie opbouwen

Netwerk Adverteren Zaak Promoguy

Deze afname in marketing ontvankelijkheid moest worden aangepakt op een of andere manier, dus begonnen we met het voorstellen van alternatieven. De belangrijkste conclusie was dat we moesten overschakelen op netwerkreclame. Onze experts begonnen tests te ontwikkelen voor de beste manier om de Duitse markt te benaderen. Als onderdeel van dit onderzoek werd een Google Adwords-analyse opgezet om de CTR's en impressies op een bredere demografie te testen.

Dit hield in dat er trefwoordonderzoek werd gedaan voor PPC-advertenties en dat er werd verzameld welke soorten vertoningen de advertenties van de klant kregen. Dit zou het mogelijk maken om statistieken zoals leeftijd en geslacht te onderzoeken, samen met gebruiksstatistieken. In wezen wilden we de eerdere aannames over de doelgroepsegmentatie van de klant bevestigen of ontkrachten.

Onze analisten lanceerden een SEA-campagne (search engine advertising) om te bepalen wat de beste manier was om consumenten te bereiken. Ze gebruikten belangrijke zoekwoorden zoals een zen-retraite, Dharma-Lehren, meditatie enz. om het best mogelijke marketingpotentieel te vinden. Met behulp van het display-netwerk van Google Adwords om gerichte advertenties te maken, merkten ze dat display kosteneffectiever was en tegelijkertijd meer conversie/klikken/interesse opleverde.

Voor meer informatie over zoekwoordenonderzoek kunt u onze artikel over dit onderwerp.

Demografische bevindingen

Netwerk Adverteren Zaak Promoguy

Er waren enkele belangrijke bevindingen met betrekking tot doeltrends. Terwijl de vorige targeting grotendeels gericht was op 18- tot 24-jarige vrouwen, bleek uit het onderzoek dat een proportioneel hoger aantal kliks afkomstig was van mannen van middelbare leeftijd. Dit was een verrassende nieuwe markt die nog grotendeels onontgonnen was door het bedrijf. Terwijl de meeste impressies afkomstig waren van jongere vrouwen, waren de daadwerkelijke kliks afkomstig van mannen van middelbare leeftijd, wat betekent dat ze ontvankelijker waren.

Een andere belangrijke bevinding was dat de gebruikers op advertenties klikten via mobiele apparaten. Dit betekende dat de apparaatstrategie moest worden aangepast, met een focus op inhoud die geschikt is voor mobiel gebruik. Wat we opmerkten was dat de klant search advertising niet moest verwaarlozen, omdat het een zeer gerichte methode is. Desondanks zorgde de display advertising in het google-netwerk voor betere conversie en meer gebruikers op de website.

Resultaten Apparaten

Dit veranderde de focus van de klant in veel opzichten. Het veranderde de benadering van nieuwe content en maakte duidelijk dat een bredere targeting mogelijk was, waarbij rekening werd gehouden met meer dan de smalle focus van de vorige demografie. Het belangrijkste was dat het ook de veranderende behoefte aan betere technologische trends benadrukte. De groeiende focus op mobiel was een trend die invloed heeft op veel sites die zich bezighouden met marketing. Het was dus nodig om de site te updaten, optimaal te maken voor andere apparaten en algemeen onderhoud uit te voeren.

Online promotie

Netwerk Adverteren

Naarmate de nieuwe promotie vorderde, zagen we geleidelijk een herstel in gebruikersinteractie. Uiteindelijk werden eerdere statistieken ingehaald en overtroffen. Verkopen, websitebezoeken, impressies en klikken op advertenties vertoonden na verloop van tijd allemaal pieken. Het was ook een meer diverse groep mensen die klikte dan voorheen, waardoor de klant groei in meerdere richtingen kon bereiken en hun publiek op een meer betekenisvolle manier kon uitbreiden.

Het eindresultaat was een betere algemene verkoop. Er waren meer mensen die interesse toonden in hun online producten en in de zenretraites. Ze kregen ook meer kliks op veel van hun gratis content en advertenties, waardoor de contentmarketingstrategieën van de klant een boost kregen. Zoals voorspeld zorgde een kleine verandering in de markt, samen met voor apparaten geoptimaliseerde inhoud, voor een flinke boost voor het bedrijf.

De toename in zoekwoorden leverde ook een betere ROI op, waardoor meer bezoekers de site konden vinden. Deze boost in betaalde zoekopdrachten gaf de klant veel meer fanfare en netwerkadvertenties genereerden meer klikken en meer conversies. Over het geheel genomen plukten ze de vruchten van deze campagnes en breidden ze hun publiek uit. Het centrum geniet nu van hernieuwde online belangstelling met een veel betere doelgroepgerichtheid en diversiteit.

Deze casestudy over netwerkreclame herinnert ons eraan dat een veranderende markt betekent dat we de marketingcontext opnieuw moeten bekijken. Een goed onderzochte campagne kan nieuwe mogelijkheden bieden voor het uitbreiden en verbeteren van processen voor nieuwe markten.

Eén reactie op "Network Advertising Case Study: Meditation Centre"

Case e-mailmarketing: Meditatiecentrum - Promoguy

maart 16, 2021

[...] verbeteringen en conversie met behulp van e-mail. Na verloop van tijd, samen met ons werk met sociale media en netwerkreclame, vergrootten deze strategieën hun online aanwezigheid. In combinatie met het uitbreiden van het publiek en het [...]

Reacties gesloten.