logo
logo

Casestudies Beheer van klanten oktober 29, 2020

Betaalde sociale dienst: Casestudie klant

Geschreven door promoguynl

opmerkingen 0

Betaalde sociale dienst

Bij Promoguy hebben we een aantal betaalde social service campagnes uitgevoerd voor klanten. Met behulp van onze datagestuurde workflow slaagden we erin om de aantallen op alle belangrijke platforms te verhogen door effectieve marketingcontent te pushen. Zoals de case hieronder laat zien, zorgde ons werk voor een toename in engagement en metrics, waardoor de klant kon genieten van hernieuwd online succes. De klant in kwestie was een club in Praag die zijn online aanwezigheid wilde verbeteren tijdens de pandemie in 2020.

De doelen van de betaalde sociale campagne waren eenvoudig: het bedrijf verschuiven naar een meer online gericht model. Dit hield in dat ze hun sociale-mediabetrokkenheid moesten vergroten en een internationale aanwezigheid moesten creëren, terwijl ze hun voorheen offline klantenkring erbij moesten betrekken. Naast de betaalde sociale dienst was het ook onze taak om hen te helpen bij het ontwikkelen van een online bedrijfsstrategie, zodat ze het werk en de evenementen van hun dansers op de een of andere manier te gelde konden maken in een online omgeving.

Zoals de case laat zien, leidden onze activiteiten tot een periode van ongekende groei voor de club. Hun social media kanalen werden veel aantrekkelijker voor klanten en bezoekers door het gebruik van de content, slimme social media posts en online advertising. De betaalde sociale dienst omvatte ook concurrentieanalyse en groeimonitoring, wat leidde tot een stabiele kwaliteitsnorm.

Outlook voor klanten

De club was al succesvol en behoorde tot de top (zo niet de top) van de stad. De club was al in 2017 klant en maakte gebruik van een reeks diensten, waaronder betaalde sociale media. Toen de COVID-19 pandemie toesloeg, ondervonden ze (net als veel andere clubs) een ernstig nadeel. Zonder klanten die naar hun evenementen konden komen, moest het bedrijf zich aanpassen.

De verschuiving naar een online model was de enige plausibele manier waarop ze zouden kunnen overleven. Daarom moesten ze een strategie ontwikkelen en een samenhangend social media-plan implementeren. Omdat de club niet normaal kon functioneren, wilde het overschakelen naar een online model voor hun diensten en hun digitale aanwezigheid een boost geven. De club wilde online pronken met hun dansers en onderzocht verschillende opties voor online betaling of streaming.

Bovendien wilde het bedrijf uit noodzaak van deze nieuwe omstandigheden zijn online bereik wereldwijd uitbreiden. Deze extra obstakels kwamen nu bovenop de bestaande taken van betaalde sociale media-implementatie. Onze experts onderzochten hoe deze problemen het beste samen konden worden aangepakt en hoe ze konden worden omgezet in strategieën die in elkaars verlengde lagen.

Betaalde sociale implementatie

Resultaten betaalde sociale diensten Promoguy
Resultaten over 90 dagen tonen een exponentiële toename van fans met meer dan 3.000

Door Instagram stories, Facebook posts en unieke gifs te maken, pushte het team allerlei soorten content. Met nauwkeurig gecoördineerde lanceringen zag de club een betere betrokkenheid dan ooit. Bovendien kregen ze meer reacties (79% meer), impressies (44%) en link clicks (184%).

Om deze stijgingen vast te houden, was voortdurend toezicht en evaluatie nodig. Constante trefwoordanalyse en hashtagonderzoek hield onze experts gedurende het hele proces scherp. Concurrentieanalyses waren ook een grote hulp bij het stimuleren van de inhoud en het vinden van unieke niches online.

Betaalde sociale dienst Facebook

Zoals de trendlijn hierboven laat zien, bleven de Facebook-statistieken van week tot week stijgen. Deze groei in organisch bereik ging ook gepaard met een groter wereldwijd bereik. Het grootste bereik was cross-continentaal en reikte tot aan Egypte (het op één na grootste online gebied voor de club, buiten het lokale). Dit nieuwe niveau van bereik was goed tijdens de pandemie, omdat het potentiële klanten binnenhaalde voor toekomstige streamingopties.

Een andere belangrijke factor was de efficiëntie van de berichten. Hoewel er concurrenten waren die veel vaker posts plaatsten, kreeg de club in bepaalde gevallen 5 keer hun engagement. Dit liet ons zien dat de trefwoordanalyses ons hielpen om de oorspronkelijke doelen te bereiken (en vaak te overtreffen) met minder berichten.

Alternatieve online inkomstenstromen

Sociale media statistieken PromoguyEen ander verzoek van de klant was om alternatieve inkomstenopties te onderzoeken. Onze experts onderzochten het veld en bekeken mogelijke platforms waarmee de klant zijn diensten zou kunnen streamen. Het belangrijkste probleem was het vinden van een streamingsite die het mogelijk maakte om geld te verdienen met inhoud voor volwassenen en naakt.

Na overleg boden we de klant meerdere keuzes die gebruik maakten van hun noodzakelijke voorwaarden. De club geld laten verwerven via Patreon-abonnees was één oplossing. Op deze manier konden ze geld krijgen van de ene service terwijl ze een gratis service gebruikten om te streamen. Ook zou het de betalingsstructuren voor de club vergemakkelijken. Een andere mogelijke optie was het gebruik van OnlyFans, aangezien deze site gespecialiseerd is in inhoud voor volwassenen.

Hoewel Twitch het grootste streamingplatform is, staan ze geen naaktheid toe en hebben ze strikte regels tegen inhoud voor volwassenen. Een mogelijke oplossing hiervoor was om Twitch alleen te gebruiken voor geschikte inhoud, zoals vragen en antwoorden met dansers of andere minder gewaagde streamingideeën. Deze ideeën zouden in combinatie met elkaar kunnen werken en geweldig zijn voor het opbouwen van een merk. Andere ideeën waren de verkoop van merchandise of het vinden van sponsors voor online streams.

Conclusie

Door al deze elementen samen te voegen, slaagde de club erin zich aan te passen aan een online omgeving. Met meer betrokkenheid en inhoud op maat konden ze een sterkere online gebruikersbasis opbouwen. De cijfers laten ook meer verkeer naar hun site zien met een veel lager bouncepercentage dan voorheen. Dit gaf aan dat ze relevante kliks vonden en in het algemeen een betere ROI behaalden.

Door de grotere online aanwezigheid konden ze ook de interesse van hun trouwe klanten behouden, zelfs als ze niet in staat waren om naar de club te komen. Hoewel de club niet fysiek beschikbaar was, bleef het enthousiasme voor de online programma's overslaan op hun vaste klanten. Dit geval laat zien dat je met aanpassingen aan je bedrijf zelfs een wereldwijde crisis kunt overwinnen.